Hampstead Heath

Idag åkte jag till St Johns Woods och mötte upp Fia och vi åkte till Hampstead Heath för att prova på deras berömda crepes. De levde upp till sitt rykte, eller i och för sig, lite vit belgisk choklad och kokosflingor på vilken pannkaka som helst skulle nog vara smarrigt!
Nästa gång ska jag nog prova deras lite matigare varianter, med ost och skinka och sparris på!

Efter vår lilla brunch så promenerade vi en sväng i parken som låg där och jag måste säga att det var den finast parken jag har varit i hittills. Mer kuperat än Hyde park och den kändes större. En massa människor var ute på söndags promenad och njöt av det fina vädret.

Imorgon börjar skolan. Ska egentligen ha första lektionen advanced statistics kl 9 men den va inställd. Läraren tyckte att vi kunde lyssna online på hans inspelning om vad kursen kommer att handla om istället för att vara på plats. Dagens andra lektion skulle vara professional skills workshop men den startar inte förän nästa vecka så vi har bara sista lektionen, destinguised speaker series, imorgon. 
Skönt slipper jag gå upp tidigt! Nu för tiden är det så jobbigt när man måste gå upp före kl 9.
Hur lyxigt känns inte det att säga;)

Fia köper crepes



Panorama view i hampstead heath

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0