Bike adventure!

VSS:arna är i Florida nu så till helgen ska jag åka och träna ett pass med dem, de är i Plantation, bara 1h från Boca!
Anna har varit borta hela helgen och golfat, men jag och Laura bestämde att vi inte skulle låta en så fantastisk dag som det var i lördags gå till spillo och efter morgonträningen och frukost med Bob i cafeterian så hängde han på vårt lilla cykel äventyr till stranden. Det tog bara en halvtimme ungefär att cykla till stranden och det fanns cykelväg hela vägen! Något som inte är så vanligt här i Florida.
Lite svårt att få med alla när man tar kort över axeln..

Laura!

Bobby!

Ja se där! Skyltat till och med

cykla cykla!

Stilstudie av Bobbylicious ;)

From the bridge..

Nästan framme

Det var ett smart drag att cykla, Tyler spenderade 2h på att hitta parkeringsplats..

Framme!

Häärrrligt!

Dax att slappa!

Onsdag= A1A run, en timmas löpning mellan Spanish river beach och Palmetto beach, den här veckan var det dock bara jag som dök upp. Självklart var vår tränare Niki där och hennes pojkvän Tony också. Båda dom tränar en massa och tävlar i triathlon och maraton och sånt så de är ju en aningen bättre löpare än vad jag är men de la sig på min nivå så jag överlevde!

Igår var vi på Draft House en sväng, en bar som tydligen är väldigt populär för det var packat där inne! Kunde knappt ta mig fram till baren för att få mina gratis drinkar, Ladies drink free, det är så det ska vara! Efter en timme tröttnade vi dock så det blev inte så sent.

Idag har jag fått PAKET!!!! Från mamma och pappa, det innehöll godis och en tidning och två födelsedagspresenter som jag inte får öppna på typ två veckor! Det blir kämpigt att hålla fingrarna i styr, får nog be Anna att gömma dem för mig :)

Nu ska jag snart iväg till gymmet, alltid intressant att se vad Sky hittar på för nåt. I måndags blev det debatt för han hävdade att det var helt "galet" att vi simmade så mycket under våran off-season. Han tyckte att vi bara skulle köra landträning och styrka med honom varje dag. Men jag försökte förklara för honom att det går inte att göra så för man tappar så mycket vattenkänsla om man är ur vattnet så länge. Då fick han medhåll från några av de Amerikanska simmarna att vi skulle ju kunna simma några passa där vi bara körde drills..
Sen säger han "jag är football spelare men har inte spelat på 2 år men jag kan lova er att jag kan kliva ut på den här planen idag och ändå vara bättre en många av FAU's spelare" så han trodde att det skulle vara likadant för simmare...
Suck! Vilken träskalle...

Aja måste kila!

Disney inplanerat!!

Träningsverken ifrån Iron Woman börjar ge med sig nu, var jätteöm i armbågarna efteråt..

Nu är en tripp till Disney World inplanerad också!! :)
Tisha's farbror jobbar där så han har fixat fribiljetter åt oss, så den 16e april åker vi hem till Tisha i Orlando och sen den 17e ska vi leka hela dagen lång på Disney World, the happiest place on earth!
Längtar!!!

Igår var jag på min första baseball match, intressant.. Vi vann i alla fall och efter att ha frågat typ en miljon frågor om hur spelet funkar till Arielle, Rhi och Max så tror jag att jag fattade i alla fall lite grann!
Max försökte få mig att förstå football också, men då blev det nästan lite för mkt information att ta in på en och samma kväll, får väl jobba lite mer på det sen när dem är i säsong nästa termin.

Snart kommer VSS till Florida!!! Ska bli kul att träffa dem igen! Jag åker antagligen dit nån helg och tränar nåt pass med dem, ska bli roligt!

Nej nu ska jag slipa lite mer på mina testfrågor till Sociology of Sport provet som jag har imorgon! En massa plugg med Tyler blir det ikväll!
Och så ville Doug att jag skulle träffa hans nya kille Mike också, han är här och hälsar på från LA, så jag får väl klämma in ett lite möte där mellan löpningen och styrkan ikväll.

Lite bilder och filmer från Relay for life

Lördagen spenderades på stranden eftersom det var strålande väder!
Sen kom Tishas föräldrar och hälsade på så de lagade middag åt oss. Så mycket godare än att äta i cafeterian. Nästa år ska jag bara äta frukost där tror jag, och laga mat hemma istället. Jag är så trött på cafeterians mat, det är samma hela tiden typ.
Efter middagen åkte vi hem till Bob och lekte lite med hans supersöta hundvalp.

Idag var det tänkt att vi skulle åka till nån golfklubb nånstans och sola och bada med Annas lagkompis, men det är mulet och ser ut att bli regn så det får bli nån annan helg istället. Snart ska jag träffa Tyler och Sam i bibblan och plugga lite inför vårat prov på torsdag.
Vad mer kommer hända idag då? En tripp till Target är inplanerad, och kanske filmkväll här hemma med god middag, låter ju inte helt fel i mina öron.

Här kommer lite bilder från Relay for life, kvalitén är väl inte den bästa för jag hade bara min telefon med mig:

Så här såg det ut, de vita påsarna runt banan innehåller ett "in memory of" till någon som har gått bort i cancer samt ett lysrör så det ser jättefint ut runt banan när det är mörkt. Folk går hela tiden runt på banan eller sitter hos en påse som de gjort till någon de känner. Det är ett väldigt känslofyllt event med många som sörjer nära och kära men samtidigt är temat "hope" och alla pengar går som sagt till forskning.

Olika föreningar har stånd inne på planen där man kan köpa lite allt möjligt eller spela spel eller sumobrottas..

Talangjakt hölls och senare på natten även "Miss Relay for life" där några killar hade klätt ut sig till tjejer och ställde upp.

Som sagt kvaliten är kass, men här dansas det och som ni ser kan Csaba och Rafael inte hålla sig borta.

Sen vill Anthony vara med också

Iron Woman

Igår under relay of life fanns det en tävling man kunde delta i, Iron Man för killarna och Iron Woman för tjejerna. Först ville jag inte ens vara med men några av tjejerna i laget övertalade mig att jag borde ställ upp, alla pengarna går ju till cancer, så till slut gick jag med på det och ställde upp.
Det gick ut på att under en minut göra så många armhävningar man kunde, och tjejerna fick göra "tjej armhävningar" på knäna så det verkade ju inte alltför farligt, sen fick man vila en minut och sen skulle man göra så många situps som möjligt på en minut.
För varje armhävning och varje situp fick man en poäng. Ledaren hade 115 poäng.
Så jag körde på så fort jag kunde med armhävningar på knäna och det var ju jättelätt i början men de sista 15 sekundrarna brände det rejält i armarna men jag hann med 80 st i alla fall.
Situpsen var inte lika jobbiga och jag hann göra 53 st så jag vann med 133 poäng! :)
50 dollar i presentkort att använda i köpcentret, kändes ju inte helt fel :)

Lite bilder och filmsnuttar kommer senare!

Fri 19th

Kroppen har börjat vänja sig vid att sitta i klassrum och träna igen. Började ju bra med att jag missade att ställa om klockan så jag kom försent till criminal psych i måndags. Jag hade ingen aning om att det var dax att byta tid redan!

Coach Pain's nya regim har börjat att gälla i gymmet. Jag har varit på två pass so far och det verkar väl okej, ingen dramatisk förändring direkt. Men vi har tid klockan 6 på kvällen mån-ons-fre vilket är bra för då är vi typ de enda som är där. Nu har jag också tid att stanna extra efter passet och köra lite frivändningar och annat med Sky (vår gym coach) vilket känns jättebra.

Lediga fredagen började med inställd morgonträning! Gött! Det är bara Oliver här eftersom Steve är på NCAA och Nikki är på nån annan tävling, och han ville av nån anledning inte ha morgonträning själv. Kanske den lilla babyn som börjar trötta ut honom? Så Liz kom och hämtade upp mig i morse och vi åkte över till hennes hus och invigde hennes nya våffeljärn. Smaskigt med våfflor och jordgubbar till frulle!
Sen packade vi iväg oss till stranden och avnjöt en liten stund där innan vi tyvärr var tvungna att masa oss till träningen.
Käkade lite och skypade med mammsen och pappsen och sen var det dax för gymmet. Och nu sitter jag här.

Måste snart ta mig till skolans friidrottsplats där relay for life är i full gång. Ett event för cancer som vi deltar i, det går ut på att alltid ha folk gåendes runt trackbanan från kl 5pm till 7am imorgon bitti. Jag har 8:30pm-12am skiftet. Man behöver personligen inte gå runt hela tiden, man kan gå och kolla på alla stånd som finns där och köpa lite grejer om man vill, all inkomst går oavkortat till cancerforskning.
Det blir nog lite plugg Tyler tror jag också.

Missade ju tyvärr 20 sport 1 team Baseball matchen pga relay for life. Hade gärna suttit där och spanat på Mr Handsome ;) Får bli en annan gång!

SB 2010

Nu är jag tillbaka igen!!
Har spenderat några underbara dagar i Cancun, Mexico.
Vi bodde på ett fint hotell som hette Riu Cancun, en all inclusive resort mitt på stranden! Underbart!
Vi har solat, träffat trevliga pittsburghare, druckit goda drinkar och ätit god mat. Kunde nästan inte haft det bättre:)
Jag och Janelle bodde tillsammans

Och här är hela gänget som åkte, jag,Erin,Janelle och Melissa

Vårat hotell från stranden

Melissa och jag

Jag och Janelle

Vi och killarna från Pittsburgh

På upptäcksfärd

Vi hittade en stege..

The infinity pool

Vårat hotell

Sista kvällen käkade vi på en Japansk restaurang

utanför hotellet

Tillbaka hemma i Florida och det regnar... trist!
Så det är väl bara att ta tag i läxorna man har fått över lovet av alla "snälla" professorer..