Första dagen i skolan

Idag var första riktiga dagen i skolan, men vi hade ju bara distinguished speaker series föreläsningen vilket är en föreläsning i veckan då det kommer lite olika speciella folk och föreläser om olika ämnen. Detta är ingen kurs vi kommer att få betyg i utan den är för hela vår department (IMS), alltså inte bara de som läser min kurs, och den är för att inspirera oss och ge oss chansen att prata med "betydelsefulla" människor inom vissa områden. Efter varje sån här föreläsning bjuds det på drinkar och mingel med den som har föreläst så att man kan ställa frågor och nätverka lite.
Undrar vad det är med den här skolan och drinkar och mingel, verkar ligga Goldsmiths varmt om hjärtat, jag klagar inte.
 
Idag var Adrian Furnham och föreläste om "The dark side of leadership, management derailment" handlade typ om varför vissa chefer inte lyckas.
Basically, alla misslyckade chefer hade nån slags personlighetsstörning enligt mr Furnham. Visst, vissa är rätt och slätt psykopater, men det behövde inte vara någon allvarlig störning, utan han menade att beroende på vart på de olika personality trait skalorna man låg så passade man eller så passade man inte för chefsrollen. 
Ganska intressant, men han var otroligt energisk och pratade i typ 190 så ibland var det lite svårt att hänga med. Det var mycket om HR och Management och det har jag ju inte så stor kunskap om så ibland kändes det over my head, så att säga.
(Ursäkta Viktoria Silverstedt tendenserna, ibland är svenskan inte på topp)
 
Imorgon ska vi ha alla schemalagda lektioner i alla fall. Får se vad det bjuds på då!
Och sen ska jag till Stansted och hämta upp Bella! Det blir en trevlig vecka det här!

Kommentarer
Postat av: ma

Låter fantastiskt bra tycker jag! Jag har träffat 1 ! HR konsult vid min anställningsintervjun till ett 6 mån vik som tandsköterska och det kändes som jag hade sökt en VD-tjänst!!!! Mkt psykologi fanns med där o jag var ju inte inställd på den varianten!! 😁

2013-10-06 @ 09:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0