One down, two to go!

Alltså, jag kan säga en sak med säkerhet. UK exams kick US exams butt!
Sweet lord and baby Jesus, vad intensivt det var idag!
Det kändes typ som att jag simmade 50 frisim, om och om och om igen i två timmar..! (Typ så här: skynda skynda skynda, rör dig fortare! Skit i att armarna krampar!)
Har alltså skrivit mitt Cognitiva slutprov idag, och det var helt galet. 
Vi hade två timmar på oss, och vanlligtvis får vi sex frågor som vi får välja två av att svara på. Och that's fine. Men nu var det ett "seen exam" så vi fick frågorna redan för två veckor sedan. Så då tycker häxan Francis att då kan vi ju smeta på med åtta (8!!!) frågor. Bam! Här har ni, skriv nu tills era fingrar blöder.
Och det var ganska breda frågor som man lätt hade kunnat sitta med i 1h/styck och skriva och nu fick man 15minuter per fråga att kläma ut det viktigaste på.
Det gick bra i början, sen i mitten fanns det så mycket viktig information i mitt huvud om en fråga så den drog ut på tiden så de sista två frågorna blev lite hafsiga.
Jäklar, jag har aldrig haft så mycket skrivkramp förr! Kunde knappt hålla pennan på slutet.
 
Efter provet kom en av professorerna fram till mig och frågade hur det var. 
Så jag sa att det var jäkligt intensivt om jag ska vara ärlig. Och då svara han: "ja, jag känner mig helt slutkörd av att bara ha kollat på er skriva så mycket. Det är för att man inte är van vid att skriva längre, man knapprar bara på datorer nu för tiden".
Då hade jag lust att säga: nej, det är inte  för att man inte är van vid att skriva. Det är för att Francis är en häxa.
Men man vill ju inte bli deporterad, så jag knep igen.
 
Jag saknar mina amerikanska multiple choice prov.
 
 

Kommentarer
Postat av: pappa

Kämpa på nu, snart är du hemma och allt ligger bakom dig.
puss

2013-06-03 @ 06:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0