Ling ling! Hallå?

Lite dålig uppdatering just nu. Mycket plugg är anledningen.
Jag har färdigställt min dissertation och skickat in till min supervisor för en sista check och ska skriva ut den på onsdag tror jag.
Åh det är så skönt att ha den ur världen!
Och sen på fredag är första provet.
 
Jag har så många referenser jag skulle behöva komma ihåg men fastnar några av deras namn i mitt huvud? Nä..
Istället kommer jag ihåg onödig skit som anledningen till varför japaner säger Lis istället för Ris, eller Ling Ling! iställer för Ring Ring!
Om ni vill veta så är det för att i Japan så har R och L inte olika phonemes (fonem på svenska?). Det vill säga de har inte olika utal.
Det var lixom bara en side note på lektionen om language and thought i cognition kursen. Kommer de fråga om det på provet? Jag tror nej.
Critically analyze why Japanese people can't pronounce rice. Use research examples to support your answer.
 

Kommentarer
Postat av: ma

HA HAA! Du är rolig du

2013-06-02 @ 08:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0