Masters SM

Nu sitter jag i bilen påväg hem från Södertälje, masters SM är över och kroppen är trött och öm. Det känns i kroppen att det var ett tag sen man utövade sporten på den här nivån.
Det har väl gått ganska bra tycker jag, hade ju lixom ingen förväntning eller aning om vad jag kunde prestera, inga "efter karriären" resultat att jämföra med. Simmade 50 frisim och fjäril individuellt och det gick väl okej, 28,2 och 29,9 tror jag att jag hade, som sagt inget att jämföra med.

Men det roligaste var ju att simma i alla lagkapperna! 4*50 frisim och medley, både i damlaget och mixlaget. Kom ner på 27,2 i ett av frisimslagen och 29,5 på fjärilsträckan i båda medleylagen.

Helgens höjdpunkt var vårt damlag på 4*50 medley. Vi visste att om vi alla simmade riktigt bra så skulle vi slå svenskt rekord i åldersklassen 100-119år. Och vi visste även att vi behövde slå MKKs lag som låg på banan bredvid.
Det var ett väldigt jämnt lopp där vi på sista sträckan låg jämsides. Tyvärr så var MKK aningen vassare och vi förlorade med 29 hundradelar. Dock typ 2 sekunder under det gamla svenska rekordet så vi var nöjda ändå!
Mycket trevlig och rolig helg.

Häftigt också att se gubbarna och gummorna i 85-89års klassen dra av en 100ing medley och en 400ing frisim. Imponerande!

Och just ja! Vi vann ju 4*50 frisim också! ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra jobbat, duktig kicka!

2013-03-19 @ 06:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0