Color B4

Sitter hemma och småmyser över att vara just hemma. Njuter till exempel av värmen under fötterna inne på toaletten, mmmm!
Ska snart ta tag i lite skolarbete men tänkte dela med mig lite av ett litet skönhetsprojekt jag fick för mig att starta igår.
I julas tonade jag håret mörkbrunt, kände att jag ville ha lite förändring men ändå inte färga det för jag orkar inte hålla på med utväxt och sån skit. Så toning passade ju bra, tvättas ur efter 4-6 veckor.

Jo men tjena! Färgen satt ju som berget och utväxten började smyga sig på.
Så fick jag nys på att man kan göra en avfärgning så det provade jag på. ColorB4 hette den. Säger sig tvätta bort halvpermanent/permanent färg. Så jag körde på det.
Två omgångar behövdes det för att färgen var så mörk. Eller efter två omgångar gav jag upp. Fick inte alls tillbaka min naturliga (fula råttfärgade) färg utan nåt ljusare med typ lite koppartoner..
Rådslog med frisör-Sanja och låter det vara så här nu, en omgång till och det kanske blir orange och det orkar jag inte. Ser ju inte för jävligt ut i alla fall, tycker jag.
Kanske blir några ljusa slingor till våren/sommaren.

However, syftet med det hela var ju att slippa utväxt vilket verkar skita sig. Men men. Jag har ju blivit en sån där normal tjej som inte luktar klor längre, som sminkar sig på dagarna och kan ha nagellack som håller i mer än 6h. Så man kanske ska ge sig in i fixa-håret-världen också?
Oj oj, alla dessa möjligheter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0