Smärta!

Inte så nådig träningsvärk infinner sig just nu i min kropp, främst ben, mage och rygg. Armarna verkar ha klarat sig lidrigt undan. Anledningen är att jag följde med mamma till gymmet i onsdags och testade en träningsapp som jag precis laddat ner. 500 Bodyweight Challenge heter den. Går ut på att köra 50 repetitioner av 10 olika övningar, bara kroppsbelastning inga vikter. När man startar utmaningen visas första övningen man ska göra och så börjar tiden ticka och den tickar tills man har utfört alla 10 övningarna.
Det finns en high score lista där den snabbaste tiden registrerad är 6 minuter.
Detta fick mig av nån anledning att tänka att det kan ju inte vara så fasligt jobbigt om den snabbaste tiden är 6min. Självklart tänkte jag inte att jag skulle vara i närheten av 6 minuter men kanske runt typ 20minuter eftersom jag inte tänkte stressa utan gå igenom all övningar ordentligt.
Jo men tjena! Det var sjukt jobbigt ooch jag flämtade mig i mål på 47 minuter. Benen var spagetti när jag var klar..
Reality check Jonna, det var längesen du tränade 20h+/vecka!
Men endå en kul grej tycker jag, ska nog köra den 2-3 gånger i veckan och se om man kan kapa tiden lite.
Frågan är då om jag pallar round 2 redan idag när jag ska till gymmet med mamma?
Kanske blir en halv utmaning med bara 25 reps, vi får se!
 
Sen blir det myskväll med Moa&Malin, dags att avancera i Settlers of Catan, det blir tilläggsspel ikväll!

Här bjuder jag på en svettig bild från min första 500 utmaning!

Kommentarer
Postat av: Frida

Heja Jonna! Efter ett par gånger är du nog nere på i alla fall 20 min! :) Vad heter appen?

Svar: den heter 500 bodyweight challenge, testa! :)Skulle vara kul att veta hur snabbt en vältränad person kan göra det!;)
Jonna

2013-04-22 @ 02:46:34
Postat av: Trotta Tummar

Haha, fin bild Jonna! Det ar bara att kora jarnet!

2013-04-23 @ 22:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0