Week one

Nu har jag varit i London i snart en vecka och jag har hunnit se massor! Typ hela London faktiskt. For i onsdags sa cyklade vi runt till alla gator som ar med i monopolspelet! Det blev en rejal tur kan jag lova! Tog oss 9 timmar ungefar att ta oss runt, men det var roligt och man fick se valdigt mycket. Lite om i baken efterat bara..
 
Det var ganska laskigt att cykla runt pa Londons gator, valdigt mycket trafik! Men ocksa valdigt mycket cyklister. Fast det finns nastan inga cykelvagar sa man cyklar pa gatan hela tiden. Och pa fel sida av vagen, kanns ju jattekonstigt! Lite laskigt nar en dubbeldackare plotsligt kor bakom eller kor om en nar man cyklar. Men man vande sig efter ett tag. Sa kanske ska cykla till skolan nar jag har lart mig omradet lite battre, spar man ganska mycket pengar pa att inte betala tunnelbanekort som kan vara ganska dyrt.
Har ar lite bilder fran monopolcykelturen:
Barclays cyklar, aven kallade Boris cyklar eftersom borgmastaren Boris kom pa iden med att placera ut lanecyklar over hela London. Man lanar helt enkelt en cykel, de forsta 30minutrarna ar gratis och sen lamnar man tillbaka den i nat av de hundratals stationerna som finns utspridda over hela centrala London.
2*tysk, 2*fransman, och en till tysk
I narheten av Carnaby street
Ga till fangelset!
Tower bridge
St Pauls katedral

Efter monopolrundan sa avslutade vi pa the union, universitetsbaren pa Astrids skola. Astrid kande sig lite hangig sa hon var inte dar men hennes kompisar ar sa snalla och tar hand om mig hela tiden:)

I forrgar akte Vince (en av fransmannen) och jag till mitt universitet och checkade laget. Det tog inte alls lang tid att ta sig dit, bara tva stopp pa picadilly linjen sa det var valdigt smidigt. Sa som sagt kanske jag kan cykla dit lite senare. Universitetet ar mycket mindre an FAU, men det blir sakert trevligt. Dock ar jag rejalt besviken pa skolans gym, det var sjukt litet och slitet, sag typ ut som ryssgymmet pa badet i Vasteras:) Ah vad jag kommer att sakna FAUs rec-center!!
Doch har vi en bar pa skolan, som heter Freddies bar eftersom Freddie Mercury och hans "band" aka Queens, brukade spela dar, ganska sa coolt va??! Horde inte riktigt vad hon sa sen men det kan vara sa att Freddie ocksa gick pa Universitetet, inte hundra pa det dock.
Utanfor skolan
Freddies bar dar de forberedde for international night

Nu har jag skaffat ett telefon abonnemang har, typ ett pay as you go, men det var jattebilligt! Betalar 100kr i manaden och far unlimited internet, unlimited texts och 250minuter att ringa for! Tank om det fanns sanna priser hemma i Sverige!
Dock har vi fortfarande inte internet i lagenheten men det ar i alla fall bestallt nu, sa far se hur lang tid det tar. Har hort allt fran tva dagar till tva manader...

Igar var jag och Astrid till IKEA och shoppade lite. Sa nu ar det antligen mysigt pa mitt rum:)
Sa mycket har jag hunnit med den har veckan.
Nej foresten, lite till!
Den andra kvallen jag var har sa fick jag folja med Astrid pa avslutningsmiddag med kompisarna fran hennes skola. Vi gick till en jattemysig pub/restaurang och at supergott! Det var en av killarnas fodelsedag ocksa sa det var hur trevligt som helst! Jag hoppas att jag far lika mysig klass som Astrid har haft!

Och har kommer antligen bilderna jag forsokte ladda upp nar jag var pa starbucks!
Var bla dorr
gatan utanfor varat hus
och sa Astrid och Sam. Sam ar den enda Britten jag har traffat faktiskt, alla andra har varit tyskar, fransoser eller irlandare..
 

Pjuh, det blev ett langt inlagg men man far val passa pa nar man har en dator och snabbt internet.
Ikvall vet jag inte vad som hander men det blir nog trevligt.

Vi hors!
 
 

Kommentarer
Postat av: ma

Kul Jonna! Vilken kontrast till dina tidigare studieår, spännande!!
Tänk att få hänga i Freddie´s bar,bara liite avis!
Puss på dig

2012-09-23 @ 09:45:47
Postat av: Rebecca Ejdervik

haha! vi har ett ryssgym i taby ocksa!!
Gu va annorlunda fran USA detta verkar! coolt!

2012-10-13 @ 03:11:45
URL: http://ejdervik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0