sunday, bloody sunday

Nytt mål: inte yttra en enda negativ tanke på träningen. 
Jag säger inte att jag inte kommer att ha dem, men de kommer inte höras ovanför vattenytan. Under ytan kan dock ingen höra vad du skriker.... 

Under veckan körde vi 200:ingar från pallen, en frisim, en 50fj-100fr-50fj och en medley. Och jag sa till Oliver att jag inte var säker på att jag skulle orka sista 50an fjäril, och efter det fick jag en lecture i att jag var den sista personen som var tillåten att yttra mig så. Jag var den som istället skulle säga: varför kör vi inte hela 200ingen fjäril?

Ja jag vet att han har rätt, det är bara onödigt att säga sånt.
Grejen är bara den att jag, ska väl inte säga hatar men ogillar starkt, att simma fjäril. Att simma nånting annat än frisim faktiskt. 
Förra terminen envisades Steve och Oliver med att tvinga mig gneta en massa fjäril i medeldistansgruppen när jag mycket hellre skulle simmat sprint frisim i sprintgruppen, eftersom mina events är 50-100-200 fr.
Nu är det mitt senior year och jag vill fokusera på frisimmet, och inte bara 200ingen. 
Så min tanke är att istället för att gneta all den där fjärilen istället sprinta frisim. Ska snacka med coacherna om det här när vi börjar gå in i grupperna..

Igår valdes captains, och jag blev omvald eller vad man ska kalla det så i år är det jag och Liz som är captains för tjejlaget. Vår första uppgift var att dela upp tjejerna i två lag inför intersquad om två veckor. Det var inte det lättaste kan jag meddela. Vi satt nog i totalt två timmar och pusslade med allas events för att få så jämna lag som möjligt och låta alla simma i alla fall ett av deras bästa events. Ett tag såg det ut som att jag skulle vara tvungen att simma 200 ryggsim, men vi lyckades undvika det, tack och lov.
Vi får se vad coacherna tycker om vår laguppställning.

Nu måste jag återgå till anatomy boken som för tillfället bjuder på kemi avsnittet... Jag läste kemi senast i typ 7an eller 8an.. Så mina kemikunskaper ligger där längst bak i hjärnan under ca 9 års lager av damm.. Fram med skyffeln!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0