Labor day weekend

Tredagars helg! Skönt!
Som vanlig så bara flyger veckorna förbi här, galet!
Träningen är fullt igång nu och det är bara att kötta! Det känns som att jag är i form, kanske inte när jag simmar medley men på frisim i alla fall. 1:20 starttiden i långbana är inget problem och det känns så j*vla bra att simma fortare än vissa personer, det måste verkligen suga för dem att bli slagen av någon som "aldrig försöker" på träningen! Tillåt mig att små le!

Första dagen i gymmet var bara invägning och fettprocent mätning, andra gången var det löpning runt football planerna. Men igår fick vi slita. Började med löpning som uppvärmning för att sedan gå igenom vår dynamic warmup. In i minsta detalj för att lära de nya freshmen. Detta innebar att uppvärmningen som vanligtvis tar ca 10min då tog mer än 1h. Upprepning på upprepning på upprepning. Jag vet inte hur många gånger vi gick igenom varje övning, eller hur länge vi höll varje position. Helt slut var jag efteråt i alla fall. Då skulle vi gå och simma.

Som tur var så behövde vi bara göra pre-meet warmup, 100fr från pall och avsim.
Fastän benen darrade när jag klev upp på pallen så simmade jag 2 sek fortare än förra året, 1.02,0. Kändes ganska bra.

Någon timma senare så drog ovädret igång igen. Det är tydligen nån mer orkan på G därute över havet, eller över Texas kanske det var, och vi får lite slängar av den.

Foto: Erin Hersey

Foto: Anna Wiklund. Utsikt från vår lägenhet.

Åskade som bara den! Smällde så högt att jag nästan ville gråta...
Som tur var höll det inte i så länge, kanske 45minuter så vi väntade med att åka till Hard Rock Café tills det var över. Kunde ju knappt se ut ur bilen när det regnade som värst.
Lördag kväll var vi på Hard Rock för att fira Rhi som fyllde 21. Det blev dans och drinkar, mycket trevligt! Vi hade ett hotellrum där så i morse låg vi vid poolen, ganska härligt!

Man kan ju ha det sämre en söndag..

Imorgon är det alltså ingen skola, men träning från 8-11.... Oj oj vad ska det bli? Jag är lite orolig för jag har sån grym träningsverk i mina ben och min rumpa, det är helt galet. Kan knappt röra mig. Fast jag och Frida tog oss ett isbad efter träningen igår, galet galet.. 
Hoppas att det är fint väder i alla fall för då ska jag åka med Anna och hennes föräldrar till beachen i Fort Lauderdale! love it!

Skönt att vara tillbaka i Florida faktiskt.
Senior year. Sista året. Jag ska kötta som bara den, i poolen och i gymmet. Tänker vara den starkaste och snabbaste. Ska hålla mig nyttig också, fått en asbra receptbok av Mammis med en massa mat som är bra för mig. Jag tänker ge allt, finns inget att hålla tillbaka nu!

Kommentarer
Postat av: ma

Vissa delar är ju ganska avundsvärda, (det har varit lite mkt poolbilder senaste tiden tycker jag), tänk på att det är september här hemma och höstmörkret bara slukar oss mer och mer!!!!!

HÄÄÄRLIG inställning du har till det mesta, det kommer att bli ännu ett oförglömligt år!

KÖR HÅRT!

Puss, älskar dig, ma&pa

2011-09-06 @ 20:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0