I just puked in my mouth and kept going..

Jup, så var det på träningen i morse. En av min favvo-serier! Andra veckan i rad också!
10*100fr st 1:25
10*100fr m paddlar st 1:20
10*100fr paddlar+dolme st 1:15
Håll så hög jämn fart man kan.

Jag höll 1:00/58/57 på varven.
Förra veckan 1:02/1:00/58 så förbättring och det är ju alltid bra.
Men det sög riktigt saftigt mot slutet, mer än förra veckan, därav överskriften till det här inlägget. Så kan det va ibland.
Blir ännu ett BLÅTT kryss i kalenderna idag.
Kände mig lite blå i vattnet idag också för det var så kallt! Burr! 24 grader sa dem att de va...
Och så grått och regn HELA dan... Deprimerande, jag behöver min 1000% D-vitamin dos av solljus...
Och jag har pratat med coach Steve och han kommer låta mig springa på fredagar som make up istället föra att simma, så skönt. Så nu make:ar jag bara up dubbelt så mycket tid i vattnet som jag missar, yes!

Efter träningen hade jag min favoritklass Creative Writing! Och idag var det dax att workshoppa min shortstory.
Jag var lite nervös innan för det är första gången vanliga människor får läsa vad jag har gjort. Innan har bara lärare gjort det för att betygsätta och mina föräldrar. Men föräldrarna måste ju tycka att det man gör är bra, det är ju lixom min medfödda rätt. Titta mamma och pappa på den här urfula teckningen jag har gjort! Men åh Jonna vad fint, den sätter vi stolt upp på kylen. Så dealen är det ju.
Men det gick bra, de gillade verkligen min story och sättet jag skrev på. Jag hade en strong voice och bra dialog och handling. Och så fick jag lite tips på hur jag kan förbättra den. Det var ju inte alls så farligt som jag trodde, bara konstruktiv kritik. Jag var så nervös för det finns några i klassen som skriver så sjukt bra! Man vill bara läsa mer mer mer av vad dem skriver, sånna talanger! Vackert språk och härliga idéer och handlingar. Jag kan inte ens sånna ord som dem använder ibland, min engelska är ganska simpel jämfört med deras. Men det gick ju bra endå! Yay för att skriva på sitt andraspråk!
Tummen upp för workshop! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0