FAU vs FIU and Florida Southern

Igår var vi i Miami och tävlade! Möte med "ärke rivalerna" FIU stod på schemat och Florida Southern var där också så vi var några svenskar på plats :) Klara från FIU och Linnea och Johan från Florida Southern.
Vår viktigaste uppgift var att vinna över FIU. Och vilken spännande tävling det blev!
Vi vann de flesta grenarna men FIU tog många 2a, 3e och 4e platser så det var en väldigt jämn tävling!
Jag simmade 4*50me, 50fr och 100fr. En massa sprint alltså :) 
Det gick ganska bra, jag vann båda mina distanser på ganska bra tider för att vara den här tiden på säsongen. Och Frida simmade bra och kom två på 100fr så dubbelt upp för FAU i den grenen!
Det var skönt att inte simma 200fr i början av tävlingen, man var lixom inte helt död inför resten av loppen :)

Iwona vann sitt 200ry med några få hundradelar, men tydligen tyckte FIU's coach att hans simmare var före och att det var nåt fel på hennes målplatta (eller vad de nu heter på svenska), alltså ungefär som Phelps 100fj på OS, typ :). Så han pratade med domaren som sa att han hade rätt och FIU fick grensegern. När tävlingen var över vann FIU med 1 (!!) poäng.. 
Väldigt surt och en enorm besvikelse!
Men vår coach överklagade 200ry beslutet och i morse fick vi reda på att eftersom det inte var något fel på den elektroniska tidtagningen så fick Iwona tillbaka segern och alltså vann vi också hela tävlingen!! :D
Så sjukt skönt!!
Gjorde helt klart min helg :)
FIU's snygga pool

Eric, Miranda, Ross o Will

hmm, finn 1 fel.... Kristen skyddar sig mot solen på sitt eget speciella vis..

Frida, Iwon och jag


Kommentarer
Postat av: ma

GRATTIS!!

btw VET du om hur himla skönt du har det?!

När man ser de här bilderna och själv befinner sig mitt i värsta novembermörkret, hemma i Sverige, så finns det bara ett ord

AVUNDSJUK, jag är så avundjuk!!!!!

Puss och glöm inte bort att njuta.

2011-11-07 @ 17:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0