I <3 NY

Nu är jag tillbaka igen!
Spring Break i New York var helt underbart fantastiskt och välbehövligt!
Började med en helg i Boston för att heja på syrran som tävlade i ECAC. Hann inte se så mycket av Boston men det verkar mysigt. Jag och Anna planerar ju lite på att flytta dit för graduate school om lite mer än ett år.
Andy laddad!

Strosade runt och hittade ett kafé att fördriva några timmar med plugg under söndagen då Andrea inte tävlade.

På söndagkvällen kom Malin! Samtidigt som vår buss körde in på campus kom hennes taxi, perfekt timing! Vi gick och käkade och fick träffa Andreas kille Toris vilket var väldigt trevligt!
Resten av vecka bestod av en massa shopping, turistande och lite party också.
Malin och jag bemästrade tunnelbanan nästan utan problem, hamnade lite fel nån gång och en gång hamnade vi i en lite pinsam situation med en kille som visst var från Sverige han också.. Som tur var var det inte så pinsamt som det kunde ha blivit och vi klarade oss ur den knipan också :)
Brooklyn Bridge va vi ute och knatade på och frihetsgudinnan tuffade båten runt ett varv också. Ground Zero, NYC Public Library och Grand Central Station bland annat avverkades under veckan.
Man blir trött av att shoppa så mycket, så då sitter det fint med en Ben&Jerrys paus


En solig dag i central park


Brooklyn Bridge


Syrran och jag

På onsdagen var vi på the View och käkade. En restaurang 48 våningar ovan Times Square som långsamt snurrar runt så att man får en riktigt häftig utsikt! Efter middagen gick vi på Lejonkungen på Broadway. Wow vilken show! Jag älskade det! Fast sen så är jag ju en riktig musikal nörd också :)
Toris och jag på the View
The cute couple
Buffé

Lite av utsikten

Lejonkungen

Vi var på en chokladrestaurang också! Sjukt gott! Jag och Malin lyxade till det och sippade lite på drinkar som smakade godis och sen gick vi direkt på efterrätten! Mjölkchoklad, vit chokld och karamell fundue med tillhörande marshmallows, banan, jordgubb och chokladkaka. Riktigt mumsigt! Max Brenner, Chocolate by the Bald man rekommenderas varmt!

Lördagen avrundades med utgång. Det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss, men det blev roligt i alla fall. Till Malins besvikelse så lämnade vi klubben samtidigt som de britiska sjömännen anlände, typiskt!
Fest klädda

<3

Vilken vecka det har varit! Alldeles för fort gick den, det stämmer verkligen att tiden går fort när man har roligt! 
Hade möte på måndagen med simlaget och simmade bara en timme. I morse däremot fick vi nåt att bita i. Det var bara fart 2, konditionsfart, men nästan 7000 i långbana. Efter två veckor ur vattnet känner man av den kan jag ju säga! Härligt att vara tillbaka i vattnet dock!

Nu är det lektion!
Cya!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0