Klantigt värre..

Simpasset gick helt okej i morse. Det var hårt men inte så att man ville dränka sig.
3*500 progressivt + 5*300 hårt + 15*100ben max (fast vi hann inte alla 15, bara 10-12st kanske)

Sen hade vi gym.
Då hände det en liten olycka.
Jag körde floorpress (typ bänkpress på golvet med hantlar) med 50 lbs (ca 23kg) och det gick bra. Under det sista varvet så var jag nästan klar med alla 8 repetitioner när jag på något vis lyckas få hanteln i ansiktet.
Spräckte ögonbrynet så det blev 12 stygn där och tre på näsan.
Men jag hade tur, kunde ha fått frakturer i ansiktet eller skadat ögat så det var ju bra att jag inte gjorde det.
Nu får jag inte simma fören på måndag, och då får jag bara kicka tills på onsdag då vi ska ta bort stygnen.

Så nu har jag fått uppleva akuten här i USA, och hade en jättetrevlig och duktig läkare som sydde ihop mig.
Och Frida var jättesnäll och var med mig hela tiden på sjukhuset, hon var väldigt duktig på att hålla mig lugn så att jag inte fick panik eller så.

På sjukhuset efter att våra trainers tejpat ihop mig

Hemma och ihopsydd. Ögat har svullnat igen nästan helt nu. Ska bli intressant att se hur det ser ut i morgon..


Kommentarer
Postat av: Petra

Ajajajaj, du får vara försiktig! Verkligen tur att du inte fick frakturer, lite änglavakt ändå =)

Hoppas att du slipper huvudvärk och bultande öga!

Tur att simglasögon är så pass små nu för tiden att de inte täcker och skaver på ögonbrynen. ;)

Krya på dig Jonna!!

//Petra

2011-12-09 @ 03:03:42
URL: http://poisonpetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0