Katching!

Min professor i Biological basis of behavior är lite rolig. Här är ett utdrag ur kursens syllabus:



"--> THE WEB SYLLABUS PAGE HAS LINKS TO STUDY CHECKLISTS, QUIZ BUBBLE SHEETS, AND OTHER IMPORTANT STUFF.

--> YOU WILL NEED TO PRINT OUT QUIZ BUBBLE SHEETS FOR CLASS QUIZES.  There will be quizzes before lectures.

Now, read that last sentence again--several times if you have ADD(HD)--when I say you will need to bring the bubble sheets to class and use them for quizzes respect that statement...don't whine when you receive zeros for quizzes because you did not use a quiz answer sheet.

Reminder....It's the Barack Obama First Annual Kite-Flying Day tomorrow (25th).  We won't have class tomorrow (25th).  The top ten finalists (longest air time without getting struck by lightning) receive official job application forms from McDonalds.

You can read about this here:

http://www.jobsradar.com/?kw=mcdonalds%20application&asID=38338660&search=mcdonalds%20application&creative=5988802464&gclid=COe2oJrZ6KoCFca77QodeUFANA

Also remember...READ THE FIRST TWO CHAPTERS IN YOUR etext and be ready to PARTY REAL HARD next Tuesday (30th).

Now, for the reading-challenged, read the previous sentence again."



Efter att jag flyttat in i min nya lägenhet så fick jag höra rykten om att mitt scholarship inte skulle täcka kostnaderna för att bo här (nästan 5000 dollar/termin). Blev lite orolig och mailade killen som har hand om pengarna och frågade om detta och fick då svaret att scholarshipet täcker allt utom 1400 dollar av boendet. Jaha shit det var ju inte så roligt att få höra EFTER att man har flyttat in, så typiskt FAU att inte informera om sådant här INNAN man signar upp... Iaf så blev jag lite nojig, vart ska jag få dom pengarna ifrån?? 
Men ni som har läst lite i "the secret" vet att det löser sig, lita på det!
Så jag åkte och pratade med Ed som har hand om allt med scholaship pengar och frågade lite om min refound som jag får varje år, och då visar det sig att eftersom jag inte har signat upp för någon meal plan den här semestern så kommer den kostnaden plus delar av min refound att täcka ALLA kostnader, kommer till och med få 700dollar över! 
VÄRT!!!

Cyklade hem med ett leende på läpparna :)
Sen råkade jag cykla över en orm... oops!

Kommentarer
Postat av: ma

BRA jobbat!

2011-08-26 @ 22:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0