snap snap

Dagen har helt klart gått i givmildhetens tecken kan man väl säga.
Jag och Rafael var på en filmvisning av en dokumentär om barn i Uganda som blir bortrövade och använda som barnsoldater av LRA (Lord's Resistance Army). Mycket gripande film!
Ni kan se en trailer om ni klickar här!
Efter filmen kunde man köpa lite tröjor och sånt och alla intäckter gick oavkortat till hjälp i Uganda och Congo. Så jag och Ralf köpte varsitt armband!

Sen åkte vi till trackbanan för årets upplaga av Relay For Life. Där samlas en massa olika klubbar och organisationer och säljer grejor och erbjuder spel m.m och alla intäckter går till the American Cancer Society. 
När vi väl kom dit var det en massa folk framför scenen så jag gick dit och kollade och där höll de på att klippa hår för att donera till cancerpatienters peruker. En tjej med långt hår donerade ALLT sitt hår!! Hon passade riktigt bra i kort sen efteråt. Efter de gick de upp te och tre på scenen och donerade sina ponytails. Och så sa Liz "ska inte du donera Jonna?" och först så kände jag bara att näääe verkligen inte, jag har ju inte så långt hår. Men Liz visade hur mycket 6 inches var och det skulle inte bli så kort, så då fick jag värsta infallet och tänkte jag men gud, jag gör det!
Så jag gick fram till scenen, fick mitt hår kammat till en ponytail och sen frågade hon med saxen om hon kunde ta 8", och utan att tänka sa jag JA! Annars hade jag nog ångrat mig om jag började tänka efter... hehe

Och så snap snap sa det bara så stod hon där med min ponytail i handen.... 3 sekunder tog det, sen va det borta!
Så nu fick du som du ville mamma, det blev kort hår!

Förresten så ställde jag upp i IRONWOMAN i år igen! Måste ju försvara vinsten från förra året;) Så många armhävningar som man kan på 1 minut och sen så många situps man kan på 1 minut. Fast i år fick man inte göra tjejarmhävningar på knäna, utan vanliga. Men jag leder med 55 pushups och 48 situps! Hehe!

Kommentarer
Postat av: ma

OAUH! Vilken tjej du är, du får inte skrämma bort grabbarna bara (med styrkan förstås)!!!

YES, tänk att man kan få som man vill ibland, ganska ofta förrästen.(håret).

Hoppas du kommer att trivas, det blir jättefint med lite lockar ju.

Vi är som vanligt stolta!!!

Puss älskar dig

ma&pa

2011-04-02 @ 17:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0