time trials

I måndags hade vi testserien för första gången. Den bestod av 10*100fr i långbana start 1:30 och man behövde bara klara starttiden för att klara testserien. Och jag tycker inte att det ska vara några problem att klara den serien om man simmar i division 1 men jag hörde att det var några som hade halkat efter lite. Killarna hade starttid 1:20 och det var några killar som inte klarade det heller.
Några valde att bara glida igenom serien men jag ville se lite hur jag låg till efter två veckors träning så jag försökte hålla en ganska jämn hög fart och låg runt 1:13-14 genom serien. Visst det är ju inga tider att hänga i granen precis men jag är nöjd efter bara två veckors träning.
Sen kom den tuffa delen för min del, 10*100 kick... Starttid 2min för de flesta men 2:10 för oss med små fötter :)
Jag är nöjd för jag hade alla 100ingar under 2min, så nästa gång ska jag ge mig på 2min starttiden och se hur länge jag pallar :)

Idag var det upp till bevis, coach Steve meddelade att idag var det time trials som gällde, en 100ing frisim för alla och en 100ing valfritt simsätt ej frisim. Det gäller ju att inte få freshman spö så jag blev lite nervös innan mitt lopp men det gick bra. Det var bara Eszter som slog mig och jag var henne hack i häl, hade 1:02 så inte så illa för att ha tränat i två veckor tycker jag :) Så jag är nöjd. Sen varjag ju tvungen att simma fjäril på den andra 100ingen och tok dog redan vid 50m. Hade typ 1:15 men vad gör väl det!

Långhelg nu till helgen, det gillar vi! Ingen lektion på fredan (som vanligt) och sen är det Labor Day på måndag så då är skolan inställd. Har frågat en massa olika personer vad det är för högtids dag men det är det ingen som vet.. Äsh whatever vi får ju ledigt :) Sen är en av mina lektioner på torsdag inställd också för det är judiskt nyår haha! Härligt!

Nu har jag fått lite ordning på mitt rum så här kommer en liten smygtitt:



Ja, jag har varit på IKEA och handlat lite dekorationer :)

I helgen blir det middag med Rhi för hon fyller år och sen margarita night hos Maegan som också fyller år! Det kommer nog bli väldigt trevligt!

Nej nu ska jag kika igenom min biodiversity bok ifall vi har ett quiz imorgon!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0