Goggle tan aka Tvättbjörnsbrännan

Japp, simglasögonbrännan är tillbaka och det finns inget man kan göra åt det. Anna klagar alltid på hennes "golf bränna" vilken resulterar i kritvita fossingar samt shorts och pikétröja bränna, enligt henne är ju simning den bästa tanning sporten, vi ligger ju i vattnet i två timmar i bikini och bara lapar solstrålar.
Ja jag kan väl hålla med om det, om man bortser från fejan! Ser ju ut som en tvättbjörn 8 månader/år.
Mamma och pappa brukar börja skypesamtalen med att skratta åt mig och kalla mig tvättbjörn..
Men det är smällar man får ta när man lever i Florida, och jag tar dem så gärna så :)
Så här ser fejan ut efter 3 veckors träning
Amen det är väl skitsnyggt med badmössebränna och de charmiga simglasögonmärkena..

Folk frågar inte längre vilken sport jag håller på med utan säger bara "du är simmare va" eller frågar om jag somnade på stranden med solglasögonen på.
Men nu har jag köpt ny solkräm, bytt upp mig från solskydds faktor 30 till 50 och 70! Så förhoppningsvis kommer det inte bli så mycket värre.

För två dagar sen blev jag biten av en skitstor myra som snålåkte med mig på cykeln! Ja ni som känner mig kan ju ana min reaktion: ett hysteriskt skrik och jag höll nästan på att ramla av cykeln. Myran var nästan lika lång som mitt ringfinger är brett, och efter att den bitit mig höll den sig kvar där hur mycket jag än skakade på handen!
Nu är fingret helt svullet och det kliar och bränner om vartannat.. Myrj*vel...

Gymträningen har dragit igång och coach Payne kör hårt med oss i gymmet. Nu har vi genomgått alla hans base line tests, typ sitta i 90grader mot väggen med ena foten på det andra knät så länge vi kunde (vissa var jättegrymma och satt i flera mminuter, jag föll pladask efter 20 sekunder..), sitta i nån konstig ab strength position (här va jag faktiskt bäst av tjejerna), göra så många pullups som möjligt (gjorde bara 8st men flest av alla tjejerna i alla fall) och en massa andra grejer.
Efter att vi var klara med testerna så körde han en massa statisk styrka med oss, typ plankan, sidoplanka, sitta i squat position och gå upp och ner på hans kommando, och hela tiden hålla positionen länge, ingen vila i bytet och sen körde han på varv efter varv med oss tills vi svettades så mycket att det var stora pölar på golvet.

Sen på eftermiddagsträningen var det en massa 200ingar  frisim max nerifrån, som jag tyvärr simmade ganska långsamt på och sen efter det samma serie fast 150:or stroke. Där Steve ville "put me out of my comfort zone" så han tyckte att jag skulle göra fjäril på hälften.. 
My comfort zone.... ja nu var jag ju så långt utanför min comfort zone att jag knappt skymtade den bort i horisonten! 150 max fjäril i långbana... Jag? Pjuh!
Måste erkänna att jag inte klarade det utan att simma lite enarm.. Men kom igen jag har tränat i tre veckor.. jaja.

Nej nu ska jag återgå till mitt Biodiversity plugg..
Phylum Chytridiomycota here i come!

Kommentarer
Postat av: ma

Söt som vanligt!

Det är bra kämpat - ge aldrig upp så får du belöning som ett brev på posten!! Och det vill du väl ha!?!

Puss

2010-09-12 @ 17:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0