Cognition

Idag i min cognition klass pratade vi om long term och short term memory och vår professor visade det här klippet: (det börjar ca 1:30 in i klippet)

Tänk er att leva så. Inte minnas vart man har varit, vad man har gjort eller ens vem man är. Jag tyckte det var så sorgligt att se hur han reagerade varje gång han såg sin fru. Han tror nämligen att hon har varit borta i flera år, varje gång han ser henne..
Vår professor nämnde också efter klippet att hon skiljde sig från honom lite senare, så nu har han ingen som han mins i sitt liv.. Stackars Clive.
Klassen är i alla fall jätteintressant, ser fram emot den varje vecka! :)

Imorgon ska vi tävla emot Nova! Så då får jag träffa JONAS igen! Shit va kul! Det var ju inte alls länge sen jag träffade honom, värsta lyxen ju!:)
På söndag ska Jonas och jag åka till Martins olycksplats och tända ljus för honom.. Jag brukar besöka platsen några gånger varje år, på Martins födelsedag och alla helgonas.. Det kommer att vara skönt att ha Jonas där för det känns så fruktansvärt.. Det gör ont i hela hjärtat när man är på den platsen.

Kommentarer
Postat av: ma

Det känns jätteskönt att du kommer att ha Jonas med dig denna gång, om du känner efter så är vi där oxå! Var rädda om varandra. Hälsa o krama Jonas jättehårt från mig!

Älskar dig, Puss o kraaaaaam!

PS Lycka till på tävlingen, simma "skjortan" av alla nu!

2010-10-29 @ 15:03:30
Postat av: Anonym

Hej igen!

PS. Orkade inte titta på klippet just nu

Puss

2010-10-29 @ 15:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0