10h in Atlanta

Förra helgen var jag hembjuden till Emilie för deras version av oktoberfest, hennes mamma kommer tydligen från Tyskland och de har som tradition att bjuda hem släkt och vänner för att drick öl och käka tysk mat. Det var väldigt trevlig och jag åt så mycket att jag höll på att spricka! Hennes mamma var iklädd nån tyskinspirerad klänning och det spelades tysk folkmusik för fulla muggar. En mycket trevlig eftermiddag!

Jag Jordan Emilie Michala och Emilies föräldrar på deras baksida

Emilie sköter baren



Ja det blev en snabbvisit till Atlanta. Top 10 av tjejerna och killarna blev uttagna att få åka till Atlanta och simma mot Western Kentucky och Gerogia Tech.  Klockan 6 på morgon skulle bussen gå till West Palm airport men när vi kom till poolen så var det ingen buss där, nej chaffisen trodde att vi skulle till Atlanta nästa helg... Så det blev till att samåka till flygplatsen, något som tydligen är helt och hållet förbjudet enligt skolans regler men det brydde sig inte vår coach om.
Flyga till Atlanta, käka en snabb lunch och sen över till poolen för uppvärmning.
Tävlingen gick ganska bra. Min 200ing var riktigt bra för att vara så tidigt i säsongen: 1.51,92 hade jag och det är jag riktigt nöjd med. Sen gick det undan med bara ca 15-20 minuter mellan loppen så jag hade lite svårt att återhämta mig efter loppen och 50 och 100 frisim gick lite sämre.

Tjejlaget efter tävlingen

Killaget efter tävlingen

Sen var det bara att packa ihop grejerna och bege sig tillbaka till flygplatsen och hem till Florida igen.
Kom hem ganska sent men Anna och jag åkte över till Rhi och lagade tacos där och sen sov jag över där för Rhi's föräldrar är bortresta och hon gillar inte att sova ensam hemma. Så i natt har jag sussat med Rhi intill mig, hennes hund Louie mellan benen och hennes mammas hund Ted under armen. Mysigt haha!


Liz övertalade mig att ställa upp i årets homecoming 5K fun run i morse, och jag är glad att jag gjorde det! Flera stycken av tjejerna från laget ställde upp och vi ska göra om det nästa år igen också, det blir nog en trevlig tradition. Det var jättemycket folk där, man fick en tshirt (of course, America is the land of the free tshirts) och lite annat smått och gott. Jag och Liz sprang tillsammans och landade på en stabil tid av 32minuter, helt okej för två blötdjur:)
En del av tjejlaget som ställde upp
Liz och jag på språng

Melissa ser verkligen överlycklig ut :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0