Lite smått och gott från det resterande jullovet

Jag kan meddela att det fortsätter att vara kyligt här i södra Florida och för några dagar när jag kollade på tv så kom det här upp:

WTF??!?
Morgonträningen blev inställd i alla fall för det var knappt över nollan på morgonen..
Men på eftermiddagen så var det träning, fast vi fick börja med att springa i ca 30 minuter och sen simma 3000m valfritt för det var bara 71F i poolen, alltså 21 grader....! Tydligen så har inte värmepumpen gått sönder utan det är vinden som stjäl all värme från poolen... Det suger i alla fall! Det går att simma i för efter några minuter domnar kroppen och jag känner ingenting. Det funkar om man bara ska simma F2.
Jag är lite orolig över att bli sjuk bara.

På eftermiddagarna är det lite behagligare, för då skiner solen litegrann och det är ca 10-15 grader i luften, så håller man igång så kan man överleva ett helt pass.
Igår simmade vi ett av mina favoritpass, 20*200fr: 2F2 och 1*175MAX, och jag simmade riktigt bra trots kylan, de 6 snabba 175:orna låg mellan 1:44-1:41.

Innan skolan drog igång hann vi med X antal träningar, något lättare jämfört med träningarna innan lovet men fokus har ändå till större delen legat på kvalité så kroppen är lite sliten.
Hanna har varit här och hälsat på också vilket har varit mycket roligt!

Besök på stranden

Innan utgång på Iceblue

<3

Galet roligt

Träffade killarna från ODU som var här på träningsläger, också trevligt!

En ny klubb öppnade här i Boca, Mood, vilket ockå bjöd på en trevlig kväll:

Några av killarna plus Tisha

Arielle jag och Janelle

Doug och jag

Skolan har dragit igång och den här terminen läser jag:
Criminal Psychology
Sociology of Sport
Experimental Design and Statistical Inference
Europe: Language, Culture, Identity
Och en dataklass online som jag inte riktigt har fattat vad den handlar om..

Europe klassen har jag tillsammans med Laura så det är jätteroligt! Plus att hälften av klassen består av européer så det ska nog bli roligt. Och våran professor sen då, haha vet inte ens hur jag ska beskriva henne.. Professor Trotter kommer från Tyskland, och hon har den bredaste tyska brytningen jag någonsin har hört! Fick kämpa för att förstå/hålla mig för skratt under lektionen. Ja ja das ist gut!

Nej nu måste jag kila! Puss hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0