så korkat så korkat

Igår när vi var i gymmet så sa våran gymcoach åt oss att gå ut och springa runt football planen två varv som uppvärmning.
Vi kommer in i gymmet igen, vissa kraftigt flåsande och svettiga (observera att det tog ca 3-4min att jogga runt) och då får vi fetaste utskällningen, tydligen hade en av tjejerna klagat och sagt att det här kommer att förstöra hennes toppning, och nu kommer alla hennes lopp på Conference gå åt skogen..
Än en gång, det tog fyra minuter att jogga...
När jag sen bytte om kom en annan tjej in och beklagade sig att vår gymcoach är så korkad, han fattar ju ingenting simmare ska inte springa..
Jag försökte förklara att det inte var så farligt, vi skulle ju bara jogga som uppvärmning för att få upp lite puls och väcka kroppen eftersom det är så tidigt på morgonen och vi kommer direkt ifrån en lång natts sömn.
Men då får jag svaret att hennes puls ska inte höjas från löpning utan från simning....
Men snälla rara lilla du, ditt hjärta har ingen aning om du simmar eller springer, det gör ingen skillnad, sa jag.
Diskussionen fortgick men hennes argument kändes bara än mer korkade..
Vår Tyska professor i min och Lauras Europa klass in action:
Ibland kan det vara lite svårt att förstå henne..

Kommentarer
Postat av: ma

Det verkar som en del har mkt kvar att lära i livet, gullig beskrivning du gjorde av kroppen!!!!

Ladda vidare!

Puss ma

2010-02-06 @ 10:26:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0