Nu är conference över

Jag kom 2a på 100 frisim också!! :D 50,8
Och Melissa vann igen och Claire trea haha!
MEN, gissa vad som händer vid starten då! Jo starten går av som vanligt och alla börjar simma men så fäller dem ner linan efter 12m och stannar alla för tydligen hade någon rört sig på pallen...! 
WTF! Men ingen diskades utan vi fick simma tillbaka igen och starta om! Typiskt USA i Sverige hade man ju fått simma loppet och så hade diskningen skett efteråt, men här så har man tydligen två chanser, så himla korkat och gud så irriterande att bli avbruten i loppet och behöva starta om!
När jag kravlade mig upp på kanten kom Steve fram till mig och sa: this benefits the 200 swimmer, go girl! så det kändes lite bättre efter det. Men sen gick ju loppet bra i alla fall, fast vem vet hur det hade gått om vi inte hade störts...?

Här kommer mitt 50 lopp och mitt 100 lopp, vinkeln är inte så bra men men


50 fr, jag har bana 7

100 fr, jag har bana 5

Jag är jättenöjd med mina resultat, det blev pers på allt även fast jag simmade med "superdräkten" förra året så det är jag nöjd med!


Jag, Jonas och Fanny!

Svar till Mathilda som frågade hur jag känner inför tävlingar:
Tack för din kommentar!
Det är lite olika. Jag brukade vara jättenervös! Verkligen supernervös men det har blivit mycket bättre de senaste åren. När vi simmar dual meets är jag inte så nervös utan tar det mest som en träning, men nu på Conference så har jag varit lite mer nervös men jag försöker att fokusera mer på loppet och att gå in där och ha kul, och inte känna av pressen av mina egna och andras förväntningar så mycket.
Det är också lätt att tagga till på conference här för som du ser på filmklippen så står så många av mina lagkompisar precis bakom startpallen och hejar på mig! Det gormar och skriker ända tills det är dax att kliva upp på startpallen:) Här i USA får de nämligen vara framme på startbryggan, det är nästan så att funktionärerna måste tränga sig fram för att kontrollera vändningar och målgångar!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Heej!

Vad kul att se att det går bra för dig! :)

Jodå, en liten är på väg och har beräknat datum till den 13e april.. (dagen efter din dag va?)

Så det är inte ens två månader kvar.. :S hehe..

Kramar!

2010-02-22 @ 13:25:37
URL: http://fidelido.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0