Oh HAPPY day!! (again)

Yayy! Jag klarade Biodiversity kursen! Med 10 poäng till godo mohaha! Aldrig mer behöver jag trycka in onödig information i skallen om diverse svamp organismer som lever på botten av havet och hur maskar reproducerar sig.. Yuck!
Jag är härmed officiellt lycklig.

Christmas training drog igång med dunder och brak i morse, pjuh! 3 och en halv timmes träning som började med lite dryland i friska 12 grader och regn på morgonkvisten. Följt av ett ganska så lagom pass i vattnet med huvud fokus på 4*500 arm 1:20 bas i långbana. Gick ganska bra och jag snittade under 1:15 så det är jag ganska nöjd med. 
Men sen! Efter att ha kört slut på mig i arm serien och det återstår mindre än 20 minuter på passet så får vi höra att nu är det dax för dagens kvalité serie. Hurra 12*100 varannan max. Halvvägs genom serien stoppas vi och får vara med om något som i Sverige är förbjudet, kollektiv bestraffning. Tydligen så simmade många så långsamt att vi fick börja om...! Observera att detta skedde innan jag var medveten om att jag hade klarat biodiversity kursen vilket = inte någon lycklig Jonna!
passet drog över 20 minuter och jag fick snabb duscha och kuta till Oxly för att närvara vid Lauras graduation Luncheon. Free food! :)

På tal om mat, jag är lite irriterad för tillfället. När coacherna tvingar atleterna att vara kvar över lov etc och cafeterian är stängd så att atleterna inte kan nyttja sina meal plans så ska det delas ut pengar som atleterna kan köpa mat för. För de 10 dagarna vi måste vara här och träna så får vi $75. Alltså 7,50 dollar om dagen att äta alla måltider för! Ridiculous!! Inte ens Wallmart är så billigt! Och när vi internationella var tvungna att vara kvar över Thanksgiving fick vi inte en penny!
Kommer kanske svälta ihjäl..?
Aja får väl se det från den positiva sidan (efter att ha fått de goda nyheterna om biodiversityn så har jag oerhört lätt att hitta positiva saker i mitt liv), jag kommer bli mager som ett skelett så att när jag kommer hem kan jag äta huuuur mycket julskinka som helst!! YES! :)

På återseende!

Kommentarer
Postat av: ma&pa

Undrens tid är inte över.

Sverigefonden för svältande atleter finns fortfarande kvar!

Kolla kontot

Puss ma&pa

Snart är du hemma (bakade saffransbröd igår)!!!!!!!!!!

2010-12-11 @ 08:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0