Car wash, kitten and other stuff

Tack Mojsen! :)

Ursäkta den lite halvdålig uppdateringen. Sen sist så har Anna och jag har kollat klart på första säsongen av True Blood! :) Spännande!!

Vi har dragit igång med styrketräning också. Det är inte samma coach som förra året, vilket är bra för förra årets styrka sög! I år har vi två killar, Sky och Donnie heter dem tror jag. Donnis är fd NFL spelare och båda verkar väldigt kunniga.
Skillnaden i år är att skolan har anlitat de här killarna som är typ personliga tränare, så vår styrka kommer att vara mer individuellt inriktad. Första passet delades vi in i distans och sprint grupp och vi i sprint gruppen gjorde en massa explosiva grejer, utfall plus rusher och en massa hopp och sånt.
Det var tänkt att vi skulle vara i gymmet men tydligen så hade vi blivit dubbelbokade med football spelarna så naturligt vis blev vi utkickade, så vi fick vara på friidrottsarenan istället.
Även fast det var klockan 8 på morgonen så var det varmt och jag svettades som en gris! Kunde i princip vrida svetten ur tröjan när vi var klara. Not so fresh!
Jag fick lite problem med astman också, för vi körde så hårt med korta vilor och det var riktigt varmt.

Så nästa dag gick jag till vår trainer och bokade tid hos doktorn för att få ny astmamedicin. Under tiden jag satt där och väntade med Csaba och Anthony var det två stora football spelare (vissa av dem är stora som hus!) som också fick behandling.
Efter ett tag så ropar de på mig, så lite smått nervös gick jag över till dem, man känner sig så liten när man är i närheten av dem, men så säger en av dem:
-You're a swimmer, right?
-Yea
-I saw you guys by the pool this morning, and I just wanted to let you know that I thing you're tough as shit!
I could only do two laps then I had to catch my breath, and you guys just keept going and going!
Så det var ju lite roligt att höra!
Tydligen så tyckte deras coach att de hade för dålig kondis så han tvingade dem att simma lite grann.

Jag har varit och hälsat på Janelle, Melissa och Erins lilla kisse också! Sjukt söt! Han är bara 6 veckor och heter Maui.



Så pytteliten!

Idag hade vi ingen träning utan vår årliga car wash istället. Vi gjorde stora "free car wash" skylltar och gick runt och samlade in donations från vänliga människor som ville få sin bil tvättad av FAU swim team. Förra året fick vi ihop ca 2000 dollar så vi får se hur det går i år!









En tant stannade och vevade ner rutan och viftade med en sedel åt Patrik, så han springer fram och frågar om hon vill få sin bil tvättad, men hon svarar: No, I just wanted to give you money so that you would come over here so that I could see yout abs!
Hahaha!

Eftersom vi inte hade träning idag blev det hårt igår. 24*150fr drill/build/all out!
Men det var ganska kul och kändes ganska bra! Om två veckor har vi vårat intersquad meet, så jag behöver få upp lite fart tills dess. Efter intersquad meetet blir vårat travelsquad uttaget till tävlingen i Alabama helgen efter så man kan ju inte ligga på latsidan. Inte för att jag är i risk zonen för att inte bli uttagen men man vill ju göra bra ifrån sig i alla fall.

Nu blire plugg, har typ tre prov plus en uppsats nästa vecka...
Sen ikväll ska vi ner till stranden och fira Davids födelsedag, det blir nog mysigt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0