picking up the pace

Okej träningen blir allt hårdare och hårdare för varje vecka, plus att vi börjar komma igång med styrketräningen alltmer! Det är roligt!

Igår kände jag mig lite underlig. För jag kände mig helt slut i kroppen och kunde knappt simma alls kändes det som. Kämpade för att hålla mig flytande under insimmet lixom!
Efter en timme drar huvudserien igång:
3*
(4*150fr st 2:00
6*50 sprint st 1:00
100 löst st 2:00)
50orna under första varvet var 1F2/2 Max från pall, andra varvet: 1F2/1 Max pall och tredje varvet 2F2/1 Max pall.
Det var förresten bara jag och Eszter av tjejerna som klarade den korta starttiden, den andra intrevallen låg på 2:15.

Det underliga var att det kändes mycket bättre att simma lite tuffare, det var typ jobbigare att simma långsamt.. Och 150 snittade jag bara 2 sekunder långsammare än för några dagar sen när vi körde var tredje 150a all out, fast det kändes som att jag bara simmade F3 och pulsen var ganska låg.
Fast 50orna från pall var väl inte så vidare, det kändes som jag bara föll i vattnet varje gång jag försökte starta för mina ben kändes som de var gjorda av gummi efter morgonens styrketräning.

Vi har förresten fått ytterligare en styrketränare, Jeff, så nu är det tre stycken! Lite skillnad från förra året då vi bara hade Coach B, och han var väl inte så mycket att hänga i granen!

Jag:  Coach B, varför använder vi nästan aldrig vikter när vi kör styrketräning?
Coach B: Jo, så här är det Jonna, i USA är de flesta feta, och de som inte är feta är livrädda för att bli feta, framför allt tjejer. Och folk tror att om man använder för mycket vikter så får man stora muskler och då SER man fet ut"
Jag: ööööööööööööööööööööööööööö................ (tänker för mig själv: oh my god you are sooooo stupid, and they pay you for this...?)


Vem vet om det kommer fler, de dyker ju upp lite närsom hellst känns det som. Den här Jeff hade tydligen precis kommit hem från sin smekmånad.

Igår fick jag paketet med alla mina shorts! Glömde ju dem hemma, och det är kanske inte så smart när man åker till Florida.. Tack så jättemycket för chokladen mamma och pappa! Älskar er!!
Den försvann i ett nafs! (fast jag bjöd andra lite grann också faktiskt)
Kanske det som fick mig att simma så bra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0