oh sweet soreness...

Just nu känner jag mig lagom mör, Det hela började igår då vi skulle göra "Csabas favoritpass", men jag tror nog mer på att det var Olivers (vår tränare) favoritpass, han gillar att plåga oss.
Det var insim och sen

3*
(4*100 stroke
400 IM
4*100 free
400 free)

Vi hann göra ett varv och sen började det åska så vi fick inte vara kvar i poolen. Upp på land i breezway och stretcha 20 min, ingen landträning eftersom vi hade styrka på morgonen, sen i vattnet igen och köra 500 ben, men så drog åskan igång igen så då fick vi gå upp igen, men den här gången var det bara 30 minuter kvar så vi fick gå hem. Alla blev typ helt häpna, det har aldrig hänt förut att vi har fått gå, det brukar alltid bli superlegs eller liknande resten av träningstiden.

Så idag blev det ett nytt försök för detta Ungerska medleypass, och nu var det fin fint väder!
Men eftersom vi inte simmade så mycket igår blev det obligatoriskt fjäril för alla det första varvet..! Pjuh! Jag brukar inte simma så mycket mer än bara 50:ior fjäril så jag blev lite små nervös. Men det gick förvånandsvärt bra för mig idag! Vilket var kul!
Och fick lite positiv feedback av Oliver för en gång skull. Han har varit lite vresig på sista tiden, tror att det är för att Steve, vår head coach, har varit borta så mycket så han har blivit lite power crazy!

Det fanns två olika intervaller, jag simmade på den långsamma eftersom jag inte kan simma så mycket annat än frisim och den snabba starttiden var 1:30 på 100ingarna stroke, något jag är lite för långsam för. Däremot kan jag ju simma frisim så fick ganska mkt vila på frisimsdelen så det blev inte alltför jobbigt för mig.
Tydligen så var halva laget hos vår trainer för isbad efter passet, så många var nog lite trötta!
Jag känner mest av det i axlarna, så ska försöka fixa mig en massagetid hos Dr Fischer på torsdag, det vore sååå skönt!

Ska försöka ta lite bilder på poolen och skolan så att ni får se hur det ser ut, behöver bilderna till krönikan som ska vara med i bärsingen också! (Köpings lokaltidning)

Nej nu ska jag plugga lite inför mitt Interpersonal Communication test som jag har imorgon!

Har någon några frågor eller så om hur det är att simma och plugga i USA eller här på Florida Atlantic så hör gärna av er och lämna en kommentar!

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Ma

Kanske det kan vara sommarens nattslit i trappuppgångarna som hjälpte dig med det där passet!! Härligt att det känns så bra nu. BRA JOBBAT, sköt om dig.

Puss ma

2009-09-16 @ 19:22:39
Postat av: Sandra

Hej Jonna!! Vad kul att läsa din blogg och att få följa med i din vardag i USA. Jag har en fråga angående detta, vart vänder man sig om man vill börja simma och plugga i USA?



Med vänliga Hälsningar Sandra Hedblom (från NSG) om du kommer ihåg mig, jag gick bara 1år och du & jossan hjälpte mig med mental coachning :)



Kick ass Seabass

2009-10-07 @ 13:49:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0