Mitt första isbad!

Ja idag provad jag på mitt första isbad. Intressant!
Jag kände mig som en gelé klump idag, båda simpassen igår + styrkan igår + styrkan imorse, har nog alla sin egen lilla plats i denna ekvation. Så efter passet som skulle ha varit mestadels återhämtning, men som blev lite hårdare eftersom att vissa slarvade under sina avslutningar och andades de sista 15 metrarna, så fick vi simma hårdare och längre än vad som var tänkt. Ja du, livet som simmare kan vara hårt, här bestraffas vi för att vi andas. Men så äre.

Jag släpade mig i alla fall till vår trainer efter passet och sjönk ner i ett badkar med härliga 10 grader "varmt" vatten. Och där skulle jag sitta i 15-20 minuter.
Det var så kallt att det gjorde ont i skelettet när jag först klev i, men efter ett par minuter så domnade jag ju bort så då var det inga problem att sitta där. Kändes lite roligt att vicka på tårna, eftersom att jag knappt kände dem, så jag satt där och fnissade lite för mig själv!
Sen när jag klev ur så var jag helt bortdomnad i benen och det kändes jättekonstigt att gå! Men det var skönt att kliva ut i den nästan 30 grader varma kvällssolen och prommenera den lilla biten till vårt omklädningsrum.
Sen när jag kom till cafeterian ca 10 minuter senare darrade jag som ett asplöv! Kallt som f*n var det då för då hade jag fått tillbaka känseln igen. Så jag käkade min middag med hackande tänder och drack en kopp kaffe för att få tillbaka lite värme och så fort jag kom till min lägenhet så slängde jag på mig mina mysbyxor och den tjockaste tröjan jag äger och upp med luvan!
Pratade med mamma och pappa på SKYPE (I love skype) och efter ca 30 minuter kände jag mig lite upptinad i alla fall.
Så nu ska det bli intressant att känna hur det känns imorgon, om det känns något bättre eller inte..
Blir det fler isbad så tar jag med mig kameran så jag kan visa er hur det ser ut hos vår trainer också!

Vi skulle ha gått på bio ikväll, men Anna ville gå på pilates istället så det får bli bio imorn.
Så jag tänkte uppdatera med lite bilder nu när jag har en massa tid, enjoy!

FAU Campus

"the spaceship building" AC:n gör nämligen att det låter som ett rymdskepp när man öppnar dörrarna

Mer av Campus

här har jag min "favorit" lektion, matte..

Vår pool

Träningsdax

Erin, Janelle & Doug

swim swim

Eszter och jag i våra nya "uglies"

Solnedgång över campus

At the mall

Iced after practice

IKEA besök

Tummen upp för svekska köttbullar

Laura, min finska roommate in action!

Go Laura!!

Nej nu kom Anna hem från sin pilates, ska höra om hon vill kika på en film kanske.
Och så måste jag städa mitt rum också, för Doug ska komma och hälsa på i helgen och se på True Blood med oss! Vi har börjat på andra säsongen nu :) Spännande!!!!

Hörs!


Kommentarer
Postat av: Ma

Kul m lite nya bilder och att få höra om dina nya upplevelser, allt från "gruppbestraffning" till isbad och jag kan se dig framför mig när du försöker "skaka i dig" maten! Kan bli komiskt om man har lite fantasi! Dina kroppsdelar kommer väl att kännas som "nya" o redo för ännu mera träning. Duktig du är!

Puss ma

2009-09-21 @ 23:13:38
Postat av: elinalexi

har alltid undrat, smakade köttbullarna som svenska?! :D kram på dig!

2009-09-22 @ 23:12:01
URL: http://elinalexi.blogspot.com/
Postat av: Krille

kommer och hälsar på efter nyår!:-)

2009-09-23 @ 03:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0