Första fartpasset, check!

Efter en vecka med ordentliga morgonträningar men halvdana efterträningar pga åska så vaknade jag tidigt i går morse av just åskmuller. Jaha det blir väl tortyr i breezeway idag också då, tänkte jag. Men när väckarklockan ringde nån timme senare hade det värsta åskmolnen passerat och det var fritt fram att simma.
Och visst bjöds det på simning för hela slanten, vi hade nämligen vårat första fartpass. Inte alltför blodigt men nog kände man sig utpumpad mot slutet allt!
Serien var:
3*100 drill-build st 1.30
8*200 varannan F2 varannan Max st 3min
3*100 drill-build st 1.30
10*150 varannan F2 varannan Max st 2.30 (mål perstiden på 200yard)
3*100 drill-build st 1.30
12* 100 kick varannan max varannan F2 st 2min

Eftersom jag bara simmar frisim på conference så fick jag köra hela serien frisim, annars var 150:orna IM eller stroke.
Så nu är vi igång på riktigt! Känns bra att ha gjort det första fartpasset!

Eszters pojkvän är här och hälsar på så efter passet drog vi till stranden, men efter nån timme började regnmolnen närma sig så Anna och jag drog till Wallmart, köpte en cykel eftersom min har rostat sönder under sommaren. Men nu har jag en fin fin ljusblå cyckel:)
Senare på kvällen blev det en tripp till Ibiza, en klubb i West Palm och där röjde vi självklart på dansgolvet!

I dag ska jag plugga lite matte och börja skriva på min första uppsats för terminen, wish me luck! Min lärare har nämligen inställningen att "om ni gör exakt som jag säger och gör det bra så får ni ett C i betyg, för att få B och A måste ni walk the extra mile och göra mer än vad som förväntas av er "
Jag som fick A i den första skrivkursen ganska så lätt lär nog behöva slita häcken av mig nu..

Eftersom det är Labor Day på måndag har vi ingen skola och ingen morgonträning, nice!

Bilder från helgen ploppar nog upp inom en snar framtid. Ska nog ta lite kort i lägenheten också så att ni får se hur jag har det:)

Ta hand om er där hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0