Class checkers

Elin: Ja köttbullarna smakade precis som i Sverige, med potatis, brunsås och lingonsylt! :)




Sånna här..
..kryllar det av på campus..! Skit läskiga! De ligger och lurar i gräset och när man minst anar det så kutar de iväg, och snabba är de också! Ser ju ut som dinosaurier.. Blir lika rädd varje gång de sitter där vid cykelvägen och lurar, för de sitter så still så man ser dem inte fören man kommer alldeles för nära än vad man (jag) vill vara.

Det här passet körde vi för nån dag sen, det var lite kämpigt.
(långbana)
8*200 fr best average st 3:30
6*100 drill/swim
8*150 fr best average st 2:50
6*50 löst
8*100 kick best average st 2:30

Kände mig lite spyfärdig efter passet, men det gick ganska bra, höll mig mellan 2:20-25 på 200ingarna och runt 1:45 på 150orna. Fick lite astma efter 6st 200ingar men jag kunde simma igenom det, ville ju inte ge upp när det var så lite kvar.

Jag ska försöka förbättra min frisimskick nu, så nu får jag inte kicka fjärilskick längre. Och för att ha en så bra position i vattnet som möjligt så simmar jag med snorkel, antingen med eller utan platta. Jag tycker att det är mycket jobbigare att kicka frisim, plus att jag är mycket långsammare på det, men det ska nog ändras snart, förhoppningsvis! :)

Igår las poolen om till yards så nu är det vändningar mest hela tiden tycker jag!
Dagens i-lands problem: att hitta en bra bana att simma på. Jag var så nöjd med min bana när vi körde långbana, bara trevliga personer och vi passade ihop starttidsmässigt också, och nu blir vi helt splittrade när det är många fler banor, så jag får alltid beslutsångest över vilken bana jag ska välja... suck..

Okej, och nu till titeln på det här inlägget. Class checkers! Det är personer som slumpvis eller alltid dyker upp utanför ditt klassrum för att kontrollera att atleterna går på sina lektioner. Jag skippar väldigt sällan en lektion, och har inte gjort det hittills, men i måndags så var de utanför mitt klassrum till engelskan, jaja tänkte jag, bra nu ser ni att jag är här. Men sen på eftermiddan kommer Steve, min head coach, fram till mig och berättar att han har fått ett mail av the athletic department om att jag var två minuter försenad till min engleska lektion, så han säger åt mig att kolla min mail för att se om det stämmer. Och visst har jag fått ett mail som säger:
Dear miss Nyback, You were 2 minutes late for ENC 1102: College Writing II at 10.00AM on 09/21/09.  As a result you have been documented as having one absence 
from this class.
Grejen är den att min lärare var inte ens där när jag kom dit, han dök upp ca 5 minuter senare...! Så det var ju inte så att jag missade något. Så nu måste jag "överklaga" det här beslutet. Så jag var och pratade med nån tant och fick nått papper där jag ska förklara varför jag var sen, sen måste min head coach skriva under att han tycker att det är en giltig ursäkt och sen måste jag gå tillbaka till tanten och då ska vi "diskutera" det här och sen beslutar hon om hon godkänner min överklagan eller inte. Och detta handlar alltså om 2 minuter...
Eftersom det bara är min första varning så spelar det inte så stor roll, men har man fått 3 st så blir man utesluten från "the travel team" och får inte åka med på tävlingar.
Vad mer som är irriterande är att under tiden jag är hos den här tanten och hon ger mig pappret så kommer det in en stor kille (antagligen footballspelare) och frågar om nåt papper.
Tanten: Jaha har inte din lärare delat ut det i klassen?
Killen: Jo, men "I guess I wasn't there", jag hade antagligen ett "viktigt politiskt möte" hehe
Tanten: *fniss fniss* Ja eller hur, du träffade väl Obama? hihi
Killen: Ja precis!

Jaha, där sitter jag och måste överklaga mina 2 MINUTER och så kommer han och säger rätt ut att han skippade en klass och hon bara fnissar, inte fick han en varning inte...!
Sjukt orättvist. Om jag får säga vad jag tycker.
Nästa gång ska jag också säg: jo men asså jag hade ett viktigt politiskt möte, Obama behövde min hjälp..


Kommentarer
Postat av: Ma

Ledsen gumman men that´s life!!

Men om du säger vad du tycker så kanske det är fler som börjar tänka o tycka till. Sen har du ju förstås valt "fel sport"!!

Trist extra jobb för två "inaktiva" minuter, lektionen hade ju inte ens börjat eller jobbar ni helt själva!?! Tur att du inte är typen som hetsar upp dig i första taget.

Puss, älskar dig!!

2009-09-24 @ 18:36:33
Postat av: Ma

PS.

"glönde" lite!

Härlig inställning till träningen! Go for it!!!

P&K ma&pa

2009-09-24 @ 18:39:17
Postat av: Guess who's back <3

HAHA, fy fan Jonna! Om jag var du så skulle ja dra till med en eldflamma från munnen, typ den ja gjorde på eric hellström som ja berättat om!

Vet du vad du borde göra... du tar en bild på en person du inte gillar in i paint bara och måla :P som du gjorde på J* en gång, remember?

Saknar dig, dunken, bacon, att så lite frön och MASSA MASSA MASSA guess who's back.

Stor puss & kram från MIG

2009-09-24 @ 22:46:15
URL: http://grejenarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0