14e Oktober

Igår fick jag ett mail av idrottspsykologen på skolan. Jag träffade honom i Serbien under Universiaden, bara av en slump sådär. Det var lite roligt för jag hade ingen aning om att det skulle vara nån från FAU på simarenan, men så efter mitt lopp ropade några av svenskarna att jag skulle komma för det var en från min skola där. Så jag kilade dit och träffade honom. Han visste inte heller att det skulle va nån från FAU där så han var lika glatt överraskad som jag!
Vi pratade lite om allt möjligt, och jag berättade att jag också ville bli en idrottspsykolog så han gav mig sitt kort och sa att jag kunde maila honom när jag kom tillbaka till Florida.
Och jag har tänkt maila flera gånger men det har aldrig blivit av, men nu så ska vi nog ses nån dag och ta en kaffe. Han kände även en annan svensk på Lynn University, en divison 2 skola som ligger ca 15min härifrån och undrade om vi skulle vilja träffa varandra. Det lät ju också kul så det tackade jag ja till, så nu får vi se vad det är för tjej/kille (han skrev bara att det var en svensk...)
Spännande!

Jag har kännt mig lite halvkrasslig men endå inte på sista tiden. Jag vet det låter knäppt men jag har lixom kännt mig helt tom på energi, och så är både Anna och Steph (mina roommates) febriga och sjuka, så jag trodde att jag också höll på att bli sjuk.
Så igår på träningen pratade jag med Steve och sa att jag inte kände mig helt 100% så jag fick ta det lugnt och bara glida igenom. Sen när jag kom hem drack jag en massa vitamin C vatten och slocknade nån timma med psykologiboken i famnen, innan jag träffade min tutor Joe på kvällen.
Idag hade vi ingen morgonträning så jag kunde ta sovmorgon ända till klockan 9! Värsta lyxen! Jag ÄLSKAR mina onsdagar. Så idag har jag kännt mig bättre. Jag är nog bara nertränad och har lite hemlängtan. På träningen kändes det också bättre, fast jag blev lite irriterad på Steve för han tvingade oss vara kvar 20min extra, även fast jag hade klass klockan 5, så då blev jag tvungen att stressa till cafeterian för att få i mig lite käk..

Jag tror att de håller oss kvar på grund av ett mail vi har fått den här veckan. I mailet står det "kom ihåg 20 timmars regeln" eller nåt sånt typ. Att vi får bara träna 20 timmar i veckan enligt NCAA reglerna. Och för att bevisa att den här regeln bryr vi oss inte ett skvatt om så håller de oss kvar extra länge nu... Fast jag tror inte att vi kommer upp i 20 timmar ens, för styrkan räknas inte... hmmm, nej det stämmer, räknade precis ut att vi  tränar simning bara 17 timmar i veckan, så det blir precis 20 timmar med styrkan inräknad, fast den räknades ju inte eftersom vi inte har skolans coacher på den, eller nåt sånt...
Aja, då kan de ju dra över tiden 20 minuter varje dag om de vill...

Förresten, det blir ingen tjuvkikning på halloweenkostymen, ni får hålla er till halloween ;)

Kommentarer
Postat av: Stefan Sandberg

Vafan! Värsta cliffhanger nu ju gällande halloweenkostymen :)!

2009-10-15 @ 08:54:34
Postat av: Ma

Kul, då blir det Starbucks förstås!!

Vá, vad är det jag hör!?! Vet du vad det är du längtar till? Mörkt eller rättare sagt svart,man måste kolla klockan flera gånger varje morgon man går upp, för att var säker på att det inte fortfarande är natt. Kallt, frost varenda morgon och natt och inte ett skönt havsbad så långt ögat eller tanken når!!! Det går inte att tänka på bad överhuvudtaget!

Njut du istället av dina fina miljö där du är.

Oss får du ju snart träffa om det nu är det du längtar till!

Puss, älskar dig o längtar efter dig oxå.

Ma&Pa

2009-10-15 @ 19:11:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0