Recruit weekend

Helgen har varit packad med planer, men vi var väldigt effektiva och checkade av allihop!
I fredags kom våra första recruits, egentligen ville jag inte ha någon recruit för jag hade så mycket att göra den här helgen men de var så många som kom så jag fick ställa upp i alla fall. Inte så farligt med tanke på att man får gratis käk! Coach betalar:)
Så på fredagen runt lunch mötte vi upp alla recruits i the food court, jag käkade lite sushi och träffade Meredith som skulle bo hos mig, en väldigt trevlig tjej!
Medan vi tränade kilade alla recruits runt på campus och träffade academic adviser och hela den karusellen och efter det så väntade middag i Bocas lilla "down town" Meisner. Tyvärr käkade vi på Ruby Tuesday, gillar inte den restaurangen så mycket för det tar alltid så jättelångtid att få maten och överdrivet gott är det inte heller..
Kvällen avslutades på bion, vi såg Couples Retreat, med bland andra svenska Malin Åkerman eller vad hon nu heter. Mycket rolig film som jag kan rekommendera!

Löradgen rivstartade med Goal 50's på träningen, 3*(10*50 st 1:30) där goal time är ditt 200pers delat på 4 minus 1 sekund. Jag simmade långt ifrån min goal time och hade lite problem med astman men jag fick jobbet gjort i alla fall och vek inte ner mig även fast det kändes tungt att vara så långt ifrån min utsatta tid. Men Oliver pratade med mig efter träningen och sa att han var glad att jag fortsatte kämpa och inte gav upp, det är sånt han vill se.

Brunch in the cafe med våra recruits och sen drog vi till stranden vilket alla recruits verkligen såg fram emot eftersom ingen av dem var från Florida.

Min roommate Laura på stranden

Min recruit Meredith

min andra roommate Steph & hennes pojkvän Xairo

Laura showing off her frog skills

Dominique showing off some other skills

Efter stranden for vi hem och tog en snabb dusch för att leta Halloween kostymer! Och det var här vi var otroligt effektiva. Vi for till en affär där vi allihopa hittade bra kostymer men vi ville ha peruker också så vi for vidare till en annan affär där vi hittade de perfekta perukerna och allt det här på mindre än 1 timme. Ganska bra med tanke på att vi var tre tjejer som skulle hitta en bra kostym och prova ut en bra storlek och hitta assesoarer m.m plus att vi släpade runt på Meredith, men hon gillade det!
Kommer kanske ett tjuvkik på våra kostymer lite senare;)

Efter halloween shoppandet hann vi precis i tid (eftersom vi var så effektiva) till middagen på California Pizza Kitchen! Goda pizzor på det här stället!

Laura och Steph <3

Jag med min snygga goggle tan...

Efter middagen strosade vi runt i köpcentret lite, det är ju väldigt fint och stort så man kan slösa bort många timmar (och kronor) där.
Jag hittade ett par skor för kvällens stundande bravader och Meredith och Steph hittade fina klänningar.
Vid det här laget började tiden springa ifrån oss så vi gjorde det bästa för att skynda ifatt den igen. Snabbt hem och piffa upp oss lite, Meredith följde med alla freshmen och de andra recruiterna till ett "house party" och jag och Step åkte till West Palm Beach och klubben Ibiza för att fira Ewa och Step Barkers födelsedag. Mina fötter var dock alltför ovana vid de nya klackarna så efter en timme åkte klackarna av och flipflopsen på.
Kvällen dansades bort och frammåt småtimmarna staplade vi i säng efter att ha hämtat upp Meredith.

Idag återstår plugg plugg och lite mer plugg, förhoppningsvis ett True Blood avsnitt när Anna kommer hem från hennes golf turnering!

Oh ooo, communication boken komunicerar plugg vibbar på hög nivå nu, måste kila!


Nästan färdigpluggad!
Fick en fin bild av Laura från innan Steph och jag gick ut

Nu är det sängen som kallar istället...


Kommentarer
Postat av: ma

Tjusiga tjejer!!

Puss

2009-10-15 @ 22:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0