Caf discussion

Okej idag blev det en lång middag, anledning till den utdragna middagen var ett inslag på tv om en pojke som tydligen ville flyga luftballong. (Jag är inte helt 100 på storyn för jag såg bara delar av inslaget) Den lilla pojken hoppade tydligen in i korgen och lossade på repen så att han flög iväg. Grejen är den att när ballongen landade så var korgen borta, och då självklart pojken också. Så nu är det värsta pådraget för att hitta den här killen. När vi såg det här inslaget så var vi några stycken som självklart tyckte att det var jättehemskt, men så fäller Anthony kommentaren på skoj att "han blev nog tagen av ailiens"...
Detta ledde till en vild diskussion om ailiens och hurvida de existerar eller inte. Anthony och Ivan är helt övertygade om att de existerar för de såg ett program på Discovery eller nåt om oförklarliga saker. Som till exempel hur pyramiderna kan vara så perfekta och stora och vart kom egentligen de där stora klossarna ifrån och hur fick de upp dem på varandra? Jag föreslog att de använde tusentals slavar som fick slita häcken av sig, men det godtogs inte som en giltig anledning. Hur tror ni att det gick till?
De hade även andra oförklarliga saker på lager. Nåt om nån sten av granit i öknen med spikraka linjer i, och baotastora stenar som stod utplacerade i en exakt kopia av solsystemet.
Det fanns tydligen också nån pyramid som stod på jordens absoluta mitt, utmätt från logaritmer eller vad det nu var? Har ni hört nåt om det?
Rafael var mycket skeptiskt till det hela och hade hela tiden motargument, och Matt satt bara där och var helt uppsluppen i Anthonys förklaringar. Väldigt intressant middag!
Här kommer ett litet klipp, kom naturligtvis inte på att jag skulle filma dem fören i slutet så tyvärr kommer deras sjukt roliga och intensiva utbrott bara finnas kvar i mitt minne men ni kan få ta del av lite utav diskussionen:)


Ni får ursäkta den dåliga kvalitén, det är filmat med min mobil..


Kommentarer
Postat av: ma

Den försvunna pojken blev återlämnad av aliens i en låda i familjens garage eller förråd eller vind, vilket det nu var. Han hittades i alla fall så. Detta meddelades på morgonnyheterna här hemma i "Svedala"!

2009-10-16 @ 14:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0