Hemma igen!

Matilda: Tack för din kommentar!
I usa simmar man i yards istället för meter, jag tror att 25 yards är ca 23 meter nånting. Så det är därför alla tider är så snabba. På den här hemsidan: http://www.swimmingworldmagazine.com/results/conversions.asp kan man se vad tiderna skulle ha motsvarat i 25 meters bassäng, så min 23,77 tid är 26,53 i kortbana.
Du kan också se vad dina tider skulle motsvara i yardstider.

Sista dagen i Atlanta gick väldigt bra!
Jag simmade bara 100 frisim, och tog mig till A-final som 10a efter en ganska bra morgonsimning på 51,7.
I finalen gick det ännu bättre och jag kom 7a i heatet på 51,4 så det är jag jättenöjd med:)
Bara en halv sekund över mitt pers, och då är jag inte toppad och använder inte en "superdräkt" så det känns bra!
Jag fick låna en Diana dräkt av Ewa som var skön att simma i, jättetunn. Jag använde min gamla FS2 dräkt i ett lopp, men var tvungen att pilla bort alla gummipluppar eftersom dräkten bara får bestå av textil. Efter att ha pillat bort plupparna undersökte en av tävlingsledarna dräkten för att kontrollera att den var okej. Han höll upp olika delar av den mot en lampa för att se om man kunde se igenom den och sen sa han "dont freak out now" och förde den till munnen för att se om han kunde andas igenom den haha.

Vi kom hem kl 5 i morse, efter 11 KALLA timmar på bussen. Jag gillar verkligen inte de där bussarna! Under sommaren fick vi ett mail om att för att spara pengar så skulle vi inte flyga (förutom till Conference) när vi har tävlingar långt borta utan istället åka buss. Men företaget som skolan anlitar skulle tydligen vara mycket bra, och bussarna i fint skick med "Wi-Fi, LCD tv och service inriktad personal".
Sanningen är den att bussarna SUGER! Internet funkar ju självklart inte och två av tre gånger har vi blivit stoppade av polisen för att busschauffören har kört olagligt på nåt sätt, det enda som är relativt bra är tvn..
Och antingen är det varmt som en bastu eller svin kallt. Igår var det det senare alternativet. Och när jag frågade om de kunde höja värmen lite svarar de: Nej, för då blir det imma på rutan och vi kan inte se ut..
Hallå?!?! Vi kunde lika gärna ha packat in laget i en lastbil som fraktar is! Hade säkert blivit billigare..
Det var så skönt att kliva av bussen i Florida och tina upp lite grann!
Nu är jag lite snuvig och hostig, så hoppas att jag inte blir förkyld! Dumma buss!

Idag fick vi ledigt från träningen vilket verkligen behövs för jag ligger lite efter i skolan så måste rå plugga idag! Bläh! Längtar tills terminen är öveeeeeeeer!!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken avslutning på tävlingshelgen! Du är jätteduktig. Jättekul för dig!!! Sköt om dig och kurera dig nu så du kan njuta av New York.

Puss, älskar dig

ma

2009-11-23 @ 21:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0