Nov. 5, 2009

Tisdagens pass var lite mastigt, inte fartmässigt utan Steve ville att jag skulle simma skitmycket fjäril!
Jag börjar märka av mönstret nu, tisdagar är medleydagar vilket betyder för mig som i princip inte är simkunnig i två av de fyra simsätten (ryggsim och bröstsim) att jag får göra stroke-free, fjäril frisim, så det var vad jag fick roa mig med i tisdags.
3*600
3*500
3*200
25 fjäril med bra tryck och 50 frisim f2 rakt igenom.
Steve vill att jag ska böja mer på armarna när jag simmar fjäril, tydligen så simmar jag med väldigt raka armar vilket funkar bra för 50m men inte 100. Det känns hel knepigt när jag böjer dem, som att jag försöker simma i en tunnel typ.. Men man vänjer sig väl.

Onsdag är VO2max dag, 8*150 all out st 2:45. "If you dont feel pretty lousy when you do this set you're doing it wrong. You are sopposed to not be able to talk, the only thing that is sopposed to go through your mind is: im not gonna throw up during this one and ill try to not do it after the next one"

Om 2 timmar har vi ett dual meet mot Princeton. Och det är ett av våra 20 sports 1 team meet, så förhoppningsvis kommer det lite folk och hejar på oss, fast mina förhoppningar är inte alltför höga med tanke på att det är klockan 2 på en fredag.. Men vi får väl se!

Igår träffade jag Mitch igen, idrottpsykologen, och vi pratade om hur jag ska göra för att prestera på topp och hur jag ska tänka under träningar när det inte känns så bra. Han hade många ideér och det var en mycket intressant timme! Det känns jättebra att jobba med honom så jag är verkligen glad att jag träffade honom i Serbien!

Idag har jag haft advising inför nästa termin och det finns så många kurser inom psykologi som låter så intressanta, nu gäller det bara att pyssla ihop ett bra scheema där alla kurser passar in, knepigt värre, så det skjuter jag upp till imorgon!

Måste kila!
Puss hej


Kommentarer
Postat av: Barbro

Hej Jonna

Alltid så roligt att läsa din blogg hur du har det "over där". allt bra med oss i E.tuna.

Kramar Bergqvistarna

2009-11-11 @ 14:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0