Atlanta day 3

50 frisim gick inte så bra i finalen, simmade nästan en halv sekund långsammare (oops)..
Steve tror att det beror på att jag blev så peppad av att jag simmade så bra på morgonen så jag ville för mycket på kvällen och spände mig lite för mycket. Mycket troligt.

I morse simmade jag 100 fj och persade! 57,01! Innan jag kom hit var mitt pers i kortbana 1.08, pappa sa att den konverterade tiden blir 1.03, så det är ju bra!
Loppet kändes bra, första 50 gick lätt och 3e 25:an kände jag mig fortfarande stark.. Men sen.. Vid vändningsbryggan efter 75m kändes det som en liten dvärg kastade sig i vattnet och landade på min rygg, och där höll han sig fast resten av loppet, vilket gjorde det hela mycket tyngre. Men jag klarade mig i mål utan att bli diskad för släpande armar :)
Efter 6 heat av 100 fj för killar och 3 heat 200fr för tjejer så var det dax att hoppa i igen för att simma 200fr, så det blev inte så mycket vila där. 200fr loppet var väl sådär, samma tid som jag haft tidigare under säsongen, så förhoppningsvis kan jag simma bättre i eftermiddag när jag inte har 100fj direkt innan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0