Hej jag heter Jonna, det finns en risk att jag är en levande kompost...?

(OBS! Långt inlägg, så ni med trötta ögon får läsa på egen risk)

Har precis kommit tillbaka efter en mandatory workshop. Den här gången handlade det om nutrition m.m.
"Lärde" mig lite i alla fall tror jag, tex:

*Att man inte ska dricka vatten till maten (eller annan dryck) utan vänta till en timme efter måltiden. Tydligen så ska det motverka matspjälkningen eller nåt sånt, i alla fall så ska det gå åt en massa energi åt att smälta maten, energi som du kan använda till att plugga eller träna. I övrigt ska mana drick mycket vatten, men mellan måltiderna.

*Detsamma gäller frukt.
Man ska absolut inte äta frukt ihop med maten för det förlänger också matspjälkningen och drar en massa onödig energi. Så vänta en timme efter måltiden med att äta frukt.

*Melon ska inte blandas med annan frukt.
Kommer inte riktigt ihåg varför men det var nåt liknande som med det övriga. Just ja, det var nånting om att det lägger sig som ett lock över den andra frukten så att den ruttnar, så undvika att blanda melon med annan frukt om du inte vill vara en levande kompost!

*Efter man har sovit en hel natt är kroppen helt uttorkad, så innan du borstar tänderna ska du dricka 1-1,5 liter vatten, just chug it! Sen ska man vänta en timme med att äta frukost. (Jag antar att man kommer sitta på dass den timmen och agera vattenfall)

*Äter man vitaminer (som man borde) ska man ha en veckas upphåll/månad. För att undvika att bli allergisk. Många av oss är allergiska mot gluten för att vi äter det hela tiden. I Kina är tydligen ingen allergisk mot gluten, där är de allergiska mot ris istället.

*Kiropraktik är jättebra! Förbättrar det mesta!

*Sen finns det nåt halsband man kan köpa för $99, ska tydligen stråla ut all skadlig elektricitet som vi får in i kroppen från allt trådlöst internet m.m.

*Försöka att äta så mycket organisk och färsk mat som möjligt, undvik färgämnen och aspartan och sånt där skit! Akta dig för allt som heter "diet" (light i Sverige)

Det var det jag kommer ihåg. Ska försöka följa råden om frukt och vatten. Och absolut om melon, vill ju inte vara nån kompost! Shit, jag som nästan alltid äter vattenmelon till frukosten... Jag har alltså reden en massa rutten mat i mig..?Eller vänta! var det bara frukt det handlade om? Pjuh då kanske jag klarar mig. Fast shit igen, ibland äter jag ju både vattenmelon OCH grapefrukt till frukosten. Illa illa..
Men min kiropraktor träffar jag ju redan en gång i veckan. Så det är ju bra!
De andra är jag lite skeptisk mot..

Idag har det för övrigt regnat.....MYCKET....
Men jag har använt min stövlar så nemas problemas på den fronten!
Var lite lagom nöjd när jag mötte alla barfota människor som bar på sinna dyngsura skor som säkert luktar urk just nu! Mohaha!

Inte obligatorisk träning idag, viket resulterade i att bara 8 pers var där. Helt ok pass om man räknar bort den delen där Olivers skitpåse sida trädde fram igen. Fast kanske det var bra endå?
Det var under en serie på 12*100 kick-swim, fast var 3e 100ing var hela kick. Allt var start 1,50 (långbana) och jag har alltid varit kass på kick, aldrig simmat under 1,50 utan fenor i hela mitt liv! Knappt under 2min! Så när det var dax för den första hundringen som var hela kick så tjuvstartade jag och några andra ca 10 sekunder för att hinna in innan det var dax för nästa 100ing. Och det gick bra och jag fick då ca 5sek vila. Men sen när det var dax för den andra hela kick 100ingen så gormar Oliver STOOOOP everybody come back!  Så vi fick vända om och komma tillbaka och han "sa" att vi inte fick tjuvstarta utan vi var tvugna att kicka fortare om vi inte klarade starttiden.. If you cant make the interval, just kicka faster, that's how simple it is. So don't give me that BS about not being able to make the interval!
Så jag blev lite sur, och i ren ilska kickade jag iväg.. Fortare.. Och till min egen förvåning kom jag in på 1,45 nånting. 
Och jag bara shit wow, har aldrig kickat så fort! Men jag var fortfarande sur på hur han skällde ut oss. Så jag sa inget. Plus att jag såg hur nöjd han såg ut så jag surade på lite till i tystnad.
Men efter nästa serie kändes det ok igen.
Så egentligen borde jag väl vara tacksam för att han får mig att simma snabbt... Känns som lite hat-kärlek i det här "tränar-simmar förhållandet". Är så van vid att ha haft snälla tränare, tror aldrig jag har blivit utskälld under träning tidigare. Kanske därför det kändes som att jag ville börja gråta haha.
Känns också lite typiskt amerikanskt.. Det hela med skrikande utskällande tränare..

Nej nu ska jag skriva lite på min uppsats. Skulle vara awsome om jag kunde få ner så här många ord på den!

Chip pong!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0