St Pattys Day

Gröna dagen idag.
En massa folk har på sig minst ett grönt plagg för att fira St Patricks Day.  Jag vet inte så mycket om varför vi firar den här dagen, jag vet bara att det är en Irländsk högtid.
Cafeterian är dekorerad med gröna dukar och personalen har gröna halsband och hattar på sig. Trevligt.

Morgonträningen i morse var ok. Började med ett springa första halvtimmen och sen simma sista timmen. Gick riktigt bra idag också, har bra flyt nu (bokstavligt talat).
Kändes dock inte så kul just det ögonblicket klockan ringde, men men.
Efter träningen var Whitney lite tjurig, hon gillade inte att vi blev "straffade" för att vi sprungit. Jaha har vi blivit straffade? Det märkte inte jag, sa jag. Ja men vi fick ju bara simma 400m som uppvärmning innan serien, svarade hon. Och jag tänkte bara ehh så 35min löpning i snabbt tempo är inte tillräckligt med uppvärmning för dig..ok! Det duger för mig i alla fall.
Jag blir lite irriterad när folk förväntar sig att om de gör en sak så ska de "slippa" en annan. Jag pratade med Nikki om det efter träningen och hon tyckte inte heller att vi blivit "straffade", men tydligen så var det så förra året att om man sprang på morgonen så fick man ca 20min "avsim" efter löparrundan, innan man började med själva passet.
Men då är det ju bara runt 40min kvar av träningen och hur mkt vettigt hinner man göra då?
Det är inte obligatoriskt att springa så om man vill simma in mer innan serien så får man väl skippa löpningen, eller gå upp superduper tidigt och springa innan passet börjar så att man kan vara med på hela insimmet.
Jaja typiskt amerikaner, ska hitta nånting att klaga på hela tiden..

Idag frågade jag min sociologi lärare, Gina, om hon skulle hålla lektioner nästa termin också, hon är nämligen gravid. För jag skulle mycket gärna ha henne i nån mer klass för jag tycker hon är jättebra och hon lär ut på ett sätt som gör det mesta intressant. Och hon svarade att hon skulle hålla lektioner ända tills bäbisen ploppade ut och efter det också. Och hon blev jätteglad när jag sa att jag gillade hennes lektioner så det var ju bra.
Verkar inte finnas nåt som heter mamma ledigt i det här landet. Bra för mig, tråkigt för Gina och bäbisen.

Carlos: Ja man kan ju nästan börja fundera! Det roliga är att massagestället faktiskt ligger på ett ställe där man kan plastikoperea sig, så vem vet jag kanske har råkat ta fel dörr! :)
Mamma och pappa har sagt att de tycker att jag ser lite annorlunda ut.... hmm nu blir jag lite fundersam.. Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0