Tillbaka till verkligheten

Hej alla nu är jag tillbaka!

Sorry för breaket, jag har varit upptagen på andra håll kan man väl säga.
Jag har klarat av min första Finals week, med prov i alla ämnen man har.
Det gick faktiskt bättre än förväntat! Jag fick 3,2 i GPA så jag slipper Studdy Hall!! WOOOOOOHOOOOOOO!! hoot hoot!
Sen har jag överlevt Christmas Training också, dubbel-dubbel-singel hela lovet med undantag för veckan jag var på Disney World/Universal med familjen.
Jag har träffat Krille och de andra svenskarna från ODU som var här på träningsläger.
Jag var lite match maker och fixade så att deras skola kunde komma och tävla med oss:) Det var kul!
Familjen kom ju också! Det var ett kärt återseende!!!! Som jag har längtat!!
En träningsfri vecka på Disney World/Universal med en massa "rullerbane" åk :) Det blev lite svengelska där när jag började säga rollercoaster men kom på mig halvvägs och bytte till svenska haha, så nu har vi utökat familjen Nybäcks ordföråd lite grann. Ett nytt ord är fött:)
Efter en vecka med en massa köande (fast inte alls så mkt som jag förväntade mig) men framför allt kändes det som man gick 10mil varje dag.. Ni vet vi simmar är ju inte vana vid att behöva använda benen så mycket..
Man skulle ha haft en stegräknare! Undar hur långt vi egentligen gick?
Aja vi slappade i alla fall den sista veckan på Pompano Beach, de va gött!
Träffade mamma och pappas gamla volleyboll vänner också som de inte har sett sen de var i "min ålder". Det var gott med lite bbq och POTATISGRATÄNG!!
Sen när mamma och pappa åkte hem kom Kikki & CO och hejjade på mig på vårat meet, det var kul med lite svensk hejaklack igen:)
Igår var jag och hälsade på Jonas också! UNO (University of New Orleans ) är i Fort Lauderdale och tränar så jag svängde förbi där. Så skönt att träffa honom <3

Och idag började skolan igen...
Mitt scheema är bättre än förra terminen och framför allt så har jag fått välja min kurser själv!
Den här terminen läser jag:
Human Development Psychology
Sociology
English
College Algebra

Är lite nervös för inför Matten, har ju aldrig varit nåt mattesnille direkt, men men Csaba har lovat att hjälpa mig så det blir nog bra det.. Hoppas jag!

Har föresten fått Andrea lika besatt av Twilight böckerna som jag är :) Mycket nöjd!!
Pappa har också börjat läsa dem, men jag kan tänka mig att han inte blir lika besatt, för det är lite tjejiga kanske, men de är fortfarande bra! Och spännande!

Aja bild funktionen ville inte fungera idag så det blir ett senare projekt! Eller håll utkik på facebook efter bilder!

Nej nu ska jag njuta av min study hall fria tid och läsa lite Twilight :)
Är ju på sista boken nu och ojojoj kan inte säga mer! ;)

Skepp Ohoj Oboy!

Kommentarer
Postat av: Mattias

Hej kusinen! Nu har jag tagit mig samman efter julens bestyr och slagit mig ner och uppdaterat mig lite om vad som händer med dig där borta i staterna! Kom ihåg att minnas och se den här tiden som en del av livets skola! Du lär dig ju trots allt mer av dig själv än av läsandet. Matte är ett relativt svår greppbart område där siffror ska ställas bredvid varandra och tillslut bli ett resultat... Så är det ju lite med livet också, allt handlar om att ställa talen bredvid varandra och se resultatet och längs vägen så får man se om resultatet vart rätt eller fel och om man vill kan man rätta felen efter hand eller helt enkelt lära sig handskas med både rätten och felen, allt slutar i alla fall med att man lär sig något och det är det viktigaste av allt.



Åh, vad jag långtradig... Men allt mitt tradande mynnar ut i att livet ska levas.



Kram på dig och lycka till så hörs och ses vi snart igen!



M

2009-01-09 @ 09:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0