Obama's inauguration

Just nu sitter jag och lyssnar till Obama som läser presidenteden.
Känns ganska bra att han stakar sig lite under eden, han är väl inte mer än männsklig.
Vet inte hur många miljoner som är på plats och kollar och hur många extra miljoner från resten av världen som följer det hela hemifrån tv soffan. Klart killen får lite scen skräck!
Historia skrivs.
USA får sin 44:e president, och sin 1:a afro amerikanska president.
Förhoppningsvis blir det en förbättring.
Jag är ju inte så jätteintresserad av politik, så jag orkar inte lyssna på allt politik prat hela tiden, men det diskuteras mycket hurvida någon kommer att mörda honom eller inte.
Det får vi ju verkligen hoppas inte händer, det skulle ju vara oerhört sorgligt för hela det här landet.
Och så diskuteras det mycket om hur mycket pengar det läggs ned på all säkerhet m.m.
Cafeterian är dekorerad o blått vitt och rött och en massa flaggor dagen till ära. Folk med Obama tröjor går omkring överallt och jag antar att det är ganska glest på vissa lektioner just nu. Många skolkar för att se det här på tv.

Nu hinner jag inte skriva mer, har en löprunda att avverka innan träningen..

Hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0