Ibland undrar man ju..

Pjuh! Har precis avverkat 3 av 7 homeworks i matten. Fick lite panik för jag visste inte ens att vi hade dem och de ska vara klara på fredag. Jag visste inte att vi hade dem eftersom att vi inte har någon mattebok, utan en elektronisk mattebok.. aja den är i alla fall lite knepig.
Man loggar in på nån sida på internet och där har man en massa exempel, men jag har inte använt den så mycket eftersom jag inte fattar så mycket av exemplen i alla fall, utan Csaba hjälper mig istället. Då fattar jag i alla fall lite..
Igår pluggade jag med Anna och då frågade hon om jag hade gjort alla matteläxorna, Ja det har jag om det är worksheeten du menar, svarade jag.
Neeeeej det är det ju inte, vi har typ 7 st online som vi måste göra innan provet!
Happ.. Kul kul lixom.
Aja, nästan hälften avklart nu i alla fall..

Jag har något lite roligt att berätta också faktiskt, ska inte bara tråka ut er med mitt tjat om min matte.
Man undrar ju lite hur amerikanare tänker ibland, har de aldrig träffat utlänningar förut eller? Vi kommer inte från en annan planet eller något sånt. Och vi bor heller inte under en sten i skogen som de verkar tro ibland.
För några dagar sen på min sociologi lektion, som jag har tillsammans med Csaba och Anthony, böjer sig Anthony över mina anteckningar och säger:
"wow Jonna, din handstil är ju jättefin om man jämför med min, och då har jag skrivit på engelska ända sen jag föddes och du bara i några månader!"
Först kollade jag bara på honom och väntade på "haha just kidding" men det kom aldrig. Han var allvarlig!
Så jag svarade att eeehhh, för det första har jag läst engelska sen 5:an typ tror jag, och för det andra, så skriver vi med samma slags bokstäver som ni ditt pucko!
Herregud lixom...!

I och för sig så har Anthony verkligen riktiga "blondin ögonblick" ibland, det är bara det att dem ögonblicken varar i flera dagar ibland..
Men desto roligare för oss andra, vi får ju oss ett gott skratt några gånger varje vecka haha!

Men det gör inget, vi tycker om Anthony endå :) haha

Kommentarer
Postat av: Sofia Eriksson

Hej Jonna!

Roligt att läsa din blogg så håller man sig lite uppdaterad om vad som händer dig borta i väst... eller öst beroende på hur man ser det.. Hoppas matematiken går bra! Kram Sofia

2009-01-21 @ 09:20:56
URL: http://fidelido.blogg.se/
Postat av: Frida Wigren

haha, va värdelöst... bara sen 5an? ja har läst sen 3an..

2009-01-23 @ 09:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0