10/1/2008 - 10/1/2009

Ett år av saknad..

Idag har varit en tung dag med många tårar, vilket nu resulterar i huvudvärk.
Idag är det ett år sedan min bästa vän dog efter att ha blivit påkörd av en bil.
Jag besökte olycksplatsen idag. Den ligger bara ca 30 minuter ifrån här jag bor.
Korset som spårvägensimmarna lämnade där för ett år sedan med Martins badmössa på fanns fortfarande kvar. Det var skönt att det fanns något som visade på vad som hänt på just den platsen. Och runt om korset fanns det en massa utbrännda ljus, och några som såg ut att bara ha funnits där nån dag eller så.
Jag undrar vem som har ställt dit dem?
Min kompis Arielle skjutsade mig, och jag köpte två ljus, en bukett blommor och tog med två kort som jag lämnade ett litet meddelande på till Dig.
Sen satt jag där, i två timmar och tänkte och tänkte. På allt och inget. På Martin, olyckan, Carlos Ines och Patricio, våra vänner och den 11/1/08 när jag fick veta det hemska som hänt.


Jag tävlade i förmiddags också. Jag behövde bara simma 50fr individuellt och sen 4*50me och 4*50fr för jag pratade med min coach Steve och berättade att jag kanske inte skulle känna mig på topp direkt idag.
Jag kände mig inte på topp heller.. Det gjorde så ont i bröstet i morse, samma ont som för ett år sen.
Men sen "hittade" jag Katarina Tour inne på toaletten. Och det blev helt konstigt för vi såg varandra i spegeln först. Jag såg henne i spegeln när jag kom in och hon tittade tillbaka på mig i spegeln och båda liksom bara stannade upp och såg helt förvånade ut. Jag kunde inte koppla först, för jag hade inte räknat med att träffa någon jag kände hemifrån när vi kom till Miami. Men sen så tänkte jag bara "hurra en Svensk" typ och då föll allt på plats!
Och allt det här gjorde att jag inte tänkte så mycket på allt sorgligt, det vara bara så skönt att träffa någon "hemifrån" som man kände.
Katarina simmar i Iowa och dem var i Miami på läger nu så det var därför vi hamnade på samma tävling.
Efter det gick tävlingen ganska bra faktiskt. 24,7 på fj i laget, 24,4 på fr individuellt och 23,6 på slutsträckan i laget.

Nu sitter jag här i mitt dorm och knaprar huvudvärkstabletter. Ska läsa lite i min bok snart och vänta på att Csaba och Anthony kommer tillbka från basket matchen, för sen ska vi gå på bio, The Unborn. Verkar skitläskig, men jag har ju tydligen lovat att jag skulle gå på den med dem för mer än en månad sen så det är väl bara att hålla sitt löfte. Kommer nog antagligen blunda och hålla för öronen halva filmen, men det är ok, det är ganska billigt att gå på bio i USA så..

Kommentarer
Postat av: Jessica

Så fint du gjort Jonna. Träffade dina fina föräldrar igår. Så väldigt gulliga. Hoppas vi hörs snart. Jag längtar till maj! Puss

2009-01-11 @ 22:23:02
URL: http://luppan.blogg.se/
Postat av: Jessica

Så fint du gjort Jonna. Träffade dina fina föräldrar igår. Så väldigt gulliga. Hoppas vi hörs snart. Jag längtar till maj! Puss

2009-01-11 @ 22:24:40
URL: http://luppan.blogg.se/
Postat av: Carlos

Tack Jonna!

2009-01-12 @ 14:10:21
Postat av: Arandur

Hoppas du får en bra dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg :P

2009-01-12 @ 14:12:24
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: Frida Wigren

Jonna, saknar dig och saknar Martin. Hoppas att det går bra i USA, håller tummarna för dig. Stor kram / Frida

2009-01-13 @ 08:46:07
URL: http://fridawigren.blogg.se/
Postat av: Liz

Jag tänkte på dig i söndags Jonna! Vi får se till att skypa snart vännen!

2009-01-14 @ 01:10:22
Postat av: sara thydén

vilka fina bilder Jonna! att det har stått där i ett helt år... helt galet vad han är saknad. jag kommer nog aldrig fatta vad som hände, saknar bara honom så enormt mkt! vore skönt att få prata med dig, får ta att göra de nästa gång vi ses. hoppas att du har de bra annars. puss vännen!

2009-01-14 @ 21:53:02
URL: http://thydenskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0