University Center for Excellence in Writing

Fick nyss värsta positiva kicken mitt i min plugg ångest! Känns as bra, så jag känner att jag behöver berätta om det så kommer det kännas ännu bättre sen:)
En bra sak med att plugga här i USA är att man får verkligen jättemycket hjälp. Jag har ju redan berättat om min tutor jag har i matte som jag kan träffa 3 (!) gånger i veckan.
En annan sak de har här för att hjälpa, inte bara atleter utan alla kan gå dit, är the University Center for Excellence in Writing. Har du en uppsats att skriva så kan du påbörja den hemma, sen boka ett möte på 30minuter med någon av handledarna, ta med dig vad du skrivit samt instruktionerna för uppsatsen och så tar de en titt på det och hjälper dig komma på ideér för hur du ska fortsätta eller förbättra uppsatsen.
Jag var där för första gången i går, och var där idag också.
Fick hjälp av en kille som heter AJ, han är cool och jätteduktig.
Så nu känns det mycket lättare att skriva och den där uppgiften som var så sjukt tråkig blev nästan lite intressant att skriva om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0