Sun Belt Conference, day 1

Steg upp strax efter 8 i morse, släpade mig ner till frukosten, som enligt mina förutsägningar inte var mycket att hurra över. Utbudet bjöd på krit vitt bröd, peanutbutter, sylt, philadelphiaost, yogurt och flingor. Plus en massa muffins och bullar och kaffebröd.
Hemma är det ju hotellfrukosten som är det bästa med att bo på hotell.
Konstigt att så många amerikanare är feta?
Svar: nej.

Själva tävlingen började inte fören kl 7 på kvällen, och det var bara 4*50me, killarnas simhopp och 4*200fr.
Jag fick simma i båda lagen och hade fjärilssträckan i det första laget.
Kändes inte direkt så jättebra och hade en piss dålig vändning och ännu sämer målgång. Men tiden 24,46 (ungefär 27,30 omräknat) är bäst hittills så jag är nöjd.
PLUS att vi kom 3a! :)

Sen var det ca 1 timmes paus då simhopparna gjorde sitt, och sen var det 4*200fr. Jag hade sista sträckan och vi låg fyra när jag hoppad i, tyvärr var treorna för  många banor bort så jag såg dem knappt men jag knappade in på dem och vi slutade 3a igen!!
Och min tid 1.48,56 omräknas till 2.01,16
Mucho happy! Fast det loppet kändes inte heller inte så jättebra, kände mig lite kraftlös på slutet men jag öppnade i och för sig lite för fort, typ 57,8..
Dräkten känns däremot jättebra att simma i!
Synd att man bara har en.

Och förresten! På tal om dräkter. Efter vårat medley lag kom Oliver, vår sprint coach, fram till oss och sa good job ladies, och sen vände han sig till mig och sa you should have worne the suit, why didn't you wear the suit? För jag hade på mig min FS2 eftersom jag ville ha den nya i 200 laget, och jag vill inte gå omkring i en våt dräkt och sen få kramp för att den sitter så sjukt tight. You should have been under 24 if you had your suit. Bla bla bla... Och han skakade bara på huvudet när jag förklarade varför.
Måste han vara en sån skit påse (dousche bag) ibland? Blir så iriterad, så jag simmade bara iväg. En sak som är bra med simning, det är bara att sticka huvudet under ytan om du inte vill lyssna mer.
Men jag tror han fick dåligt samvete eller nåt liknande för sen innan den andra lagkappen så var han jättesnäll istället och skulle göra high five hela tiden. Och ville att jag skulle "show me that smile" bla bla.. Well well, vill han vara en skit påse så får han väl vara det.

I alla fall en mycket bra start på tävlingen!
Ser fram emot resten. Imorgon är det 50fr och 4*100me tror jag. Vet inte vilken av lagkapperna jag inte kommer att få simma (man får bara simma totalt 7st grejer).



Chop chop


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0