Äntligen uppdatering

Pust! Lite pluggpaus nu!
Klar med social psychology provet nu, det kändes ganska bra så jag hoppas på ett bra resultat!
Bara 6 timmar kvar till det första matteprovet nu, ska plugga en massa matte idag har jag tänkt, och igår hade jag först review en timme med klassen, sen en timmes review med min SI grupp, sen en timme med min tutor och sen en och en halv timme plugg med Joey i biblioteket.. När jag kom hem kändes det som min hjärna var som ett russin...

Just ja den lilla tvättbjöns incidenten...
När jag gick ut från min lägenheten för att åka och morgonträna så mötte jag en tvättbjörn halvvägs nerför trappen till min cykel. Så jag stannade upp eftersom de brukar bli rädda och springa iväg, men den här tvättbjörnen bara stirrade på mig, sen helt plötsligt anföll den!
Så jag kutade upp för trappan och den sprang efter mig, så medan jag sprang mot lägenhetsdörren så sparkade jag hej vilt med benen så att tvättbjörnen inte skulle kunna bita mig i benen.. Ja ni kan ju föreställa er hur det såg ut..
När jag kom till den lilla "bron" till min lägenhet så såg jag att tvättbjörnen hade stannat så jag pustade ut lite. Och där stog vi klockan 5:37 på morgonen och stirrade på varandra. Och jag viste inte vad jag skulle ta mig till för han blockerade den enda trappen ner.. Och när jag försökte närma mig så kom han hotfullt emot mig!
Jag ville nästan börja gråta för jag var så rädd!
Efter ett litet tag så smet han ner för trappan igen så jag väntade nån minut innan jag försiktigt på tå trippade fram till trappan och kikade runt hörnet, kunde inte se honom nånstans så jag smög försiktigt ner.. Då helt plötsligt hoppar han upp ur soptunnan igen! Som gubben i lådan! Och jagar upp mig för trappan IGEN!!
Vid det här laget har jag nästan fått en hjärtattack och mina ben darrar...
Så jag står och trycker, rädd som en hare, och ser hur tvättbjörnen nöjt går ner för trappan igen, trappan som nu helt klart är  hans terretorium...
Jag väntar några minuter och sammlar sen mod för att göra ett sista flykt försök!
Kikar runt hörnet i trappan och ser inte tvättbjörn, så jag springer så fort jag kan till min cykel och med skakande fingrar så lyckas jag få upp låset till cykeln relativit fort och cyklar snabbt som vinden därifrån...
Han var helt galen ju!
Jag brukade tycka att tvättbjörnar var söta, och jag ville klappa dem och ge dem lite mat, men NU, aldrig i livet att jag matar dem! Ser jag en så kommer jag lägg benen på ryggen och hålla ett säkert avstånd mellan monstret och mig!

Thanksgiving i New York
Det var heeeelt underbart och jag älskade varenda sekund av det!
Vilken otrolig stad det är!
Vi kollade på Macy's Thanksgiving Parade, åkte skridskor i Central Park, checkade Frihetsgudinnan, var uppe på "Top of the Rock", Såg Mamma Mia på Broadway, Shoppade och en massa massa annat!
Här kommer lite bilder:

Skridskor i Central Park

koncentration på den va!

Älskade hans hår!

Träffade Hanna!!!

Besökte m&m affären

i <3 NY

På staten island ferry

Påväg till frihetsgudinnan

Middag i Little Italy

God Carbonara

Shopping

Riktiga turister

Top of the Rock

Någon annans blixt kom med på vårat kort

Billboard på Times Square

Mamma Mia

Musikaler gör en lycklig

Våran broadway debut är nära!

Tummen upp!

:)

Andreas campus, kallt men fint! A beautiful mind spelades in här!


Kommentarer
Postat av: krille

tvättbjörnar är skygga om dom inte har rabies..det e då dom anfaller människor..

2009-12-04 @ 17:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0