Åska och myror, definitivt på min "inte gilla" lista

Väderprognosen för den här veckan säger åska varje dag... inte så jättekul. Nu vill jag ju träna! Men det är alltid några som blir överlyckliga när vi "slipper" träningen. Och självklart började det ju åska precis klockan 2 idag när vi skulle börja träna. Så då kom vår trainer och sa att vi inte fick hoppa i vattnet.
Det blev namnlekar i breezeway istället. Så nu kan jag nog åtminstone alla i tjejlagets namn. Det är lite värre med killarna, de är typ dubbelt så många som tjejerna! Blir nog bättre när de börjar kicka lite folk, det är så himla trångt på banorna nu, mellan 8-10 pers på varje bana..
Vi fick simma typ en timme på eftermiddan i alla fall, och fart var det också! Inte så mycket, bara 8*100 st 1:20 men det kändes ju att man inte har simmat fart på ett tag, jag orkar lixom simma men det går inte så fort direkt. Men det kommer nog snart det också!

Idag hade jag min första Interpersonal communication klass. Verkar ganska soft, vi är typ 15-20st som sitter och diskuterar bara. Och så finns det en extra credit uppgift också som är värd 100 poäng! Lika mycket som ett prov så det bådar ju ganska gott:)

Jag har en kompis som heter Nic som är med i Baseboll laget och han fick smaka en daim av mig förra året, och enda sen dess har han tjatat om svensk choklad varje gång jag ser honom. "Do you have some Swedish chocolate for me today Jonna" och varje gång måste jag säga nej eftersom jag inte har haft tid att åka till IKEA, men förra helgen var jag ju på IKEA och då köpte jag daim, men jag åt ju självklart upp allt, MEN jag kom ihåg att lägga tre bitar i min väska så att nästa gång jag träffade Nic skulle jag kunna ge honom dem!
Men så idag när jag öppnad det facket kryllade det av små myror där! Skit äckligt!! Så jag var tvungen att slänga de sista bitarna :(
Och så sprejade jag rengöringsmedel i facket och tänkte "dö era äckliga j*vlar!!" Och självklart såträffade jag ju Nic utanför poolen, och han frågade som vanligt om chokladen. Och när jag berättade min lilla historia om hur jag faktiskt hade haft med mig choklad till honom men att tyvärr så åt de elaka myrorna upp dem så lät det ju bara som en otroligt dålig ursäkt, och han trodde nog inte på mig.. Typiskt!

Så nu ska jag åka och leta efter myrgift eller nåt sånt och utrota myrorna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0