Fy för arga cyklister

Idag när jag cyklade från tågstationen till lögarängen för att träna så precis innan jag svänger in på parkeringen hör jag en mans irriterade stämma bakom mig "Meeen haaallåååå!"
Jag blir så förvånad över den skarpa rösten att ett litet ynkligt skrik slipper ur mig och den elaka mannen blänger argt på mig. Tydligen tyckte han att jag cyklade för långsamt..
Det var väl för jobbigt för honom att svänga lite med styret på hans fina 20 växlade citycykel och cykla om mig och min skruttiga lilla rosa/vita cykel (med 3 växlar varav 1 fungerar eftersom de andra har rostat fast) och som säkert är äldre än mig, på den 3m breda cykelvägen!?
Undrar hur han är som bilförare...? Hemska tanke!

Träningen kändes ganska bra idag och det känns som att jag har kommit igång igen efter sommaruppehållet. Så i år är jag bättre tränad inför Florida vilket känns bra.
Imorn ska jag börja packa, jag åker ju på lördag! Att packa måste vara det tråkigast man kan göra! Eller nej förresten, packa upp är nog bland det tråkigaste man måste göra.

Och jag kan meddela att jag har fått ett jobb!
Som krönikör! :)
Men jag har inte börjat än så mer info kommer senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0