Tillbaka till verkligheten!

Ursäkta uppehållet, men vårat internet fungerade inte här de första dagarna.

Nu är jag på plats i Boca Raton!
Flygresan gick bra, jag betade av 4 st filmer :) Gillar att flyga med British Airways eftersom man får egen tv och får välja filmer själv då. Förra året flög jag med Delta, då hade man inte tv = Plus för BA!
Vi blev en timme försenade, för vi var tvugna att flyga runt orkanen Ben eller vad den nu hette, den kom tydligen in mot Miami samtidigt som flyget, men det gick bra!
Min rumskompis Anna (golfare från Falun) kom och hämtade mig och under hela kvällen blixtrade det en massa. Här i Florida blixtrar det typ varje kväll, men det mullrar aldrig (undantag för inatt). Heatlightning tror jasg att de kallar det, ser ganska häftigt ut!
Undantaget var ju dock kl 2 i natt. Jag vaknade av värsta smällen! Fönsterrutorna skallrade typ! Har aldrig hört så stark åska nångång, blev nästan lite rädd...

I morse var det dax för min första simträning sen jag kom hit, i måndags lekte vi bara namnlekar och spelade dodgeball. Skönt att komma i vattnet igen, och det kändes riktigt bra! Kul att få återse de vackra soluppgångarna över poolen också. Det är bäckmörkt när vi börjar simma (simmar utomhus året runt) och sen när solen kommer upp vet man att det inte är så lång tid kvar av träningen, så själva soluppgången har blivit positivt betingad :)

Så många nya namn man måste lära sig, jag tror vi har 15 freshman killar och typ 10 tjejer!!
Undrar hur många som kommer droppa av senare..

Första året bodde jag ju i ett dorm, där jag delade rum med en annan tjej. I år bor jag i en lägenhet på campus och det är så skönt att ha eget rum och kök! Underbart!
I lägenheten bor tre andra tjejer också, golf-Anna från Sverige, Soccer-Laura från Finland och Vanliga-Stephanie från Florida. Vi har fixat jättefint i lägenheten! Jag ska lägga upp lite bilder senare!
Självklart hänger Sverigeflaggan så fint så på väggen :)

Nej nu måste jag läsa lite i min social psychology bok, 40 sidor till på torsdag, yey...

Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0