Trevlig vecka med Jonas

Tänk en sån trevlig vecka jag har haft!
Jonas kom förra söndagen och har bott hos mig i en vecka, sjukt kul!
Självklart så lyckades vi ju pricka in en liten kallfront dan efter hans ankomst, så han fick inte riktigt känna på det riktiga floridavädret, men men.
Jag drog med honom till några lektioner och till träningen, där det inte hände så mkt överdrivet roligt tyvärr. Men i torsdags tror jag att det var, så gästade Justin Kredible FAU (haha genomtänkt namn det där), han är en komiker/magiker och det bjöds på en skrattfylld show med en massa "wow" nummer! Riktigt bra! Har inte kollat om han finns på youtube än men det borde han göra, han har gästat Rachel Ray några gånger så det borde finnas lite klipp. Häftigt var det och jag satt dubbelvikt av skratt flera gånger!


Sen i fredags efter träningen packade vi in oss i Nikkis bil och begav oss norrut. Det var Nikki, Bob, Mikolaj, Jonas och jag. Väl framme hemma hos Nikki anslöt Cara och Barbie sig till vår lilla skara. Fredagen bjöd på utgång till ett litet uteställe som låg i hamnen. Ganska mysigt ställe med Tikibar och strandtema med sand överallt! Jag var dock inte så partysugen eftersom jag såg mer fram emot Lördagen då vi skulle åka till Typhoon Lagoon i Orlando.
Tidigt lördag morgon packade vi in oss i bilen igen och åkte till vattenparken. Det var roligt fast jag trodde att den skulle vara större. Men vi testade nog på allt och det var bara mellan 5-10minuter kö till allt, vilket var bra!

Just ja vi simmade ju med hajar också! De hade en pool med havsvatten och några hajar och sånna där platta ni vet, stingrays, kommer inte ihåg vad  de heter på svenska...illa.

När vi var trötta tog vi en snabbis till downtown Disney, hade gärna stannat där längre än de 7minutrarna vi var där för det är så mysigt, men har man typiska amerikanska vänner som inte bryr sig så jättemycket om att man bor typ 16 timmar med flyg från Downtown Disney och inte har varit där så många gånger till skillnad från dem så får man väl nöja sig med det lilla..
Saknade alla svenska härliga vänner lite extra mycket i helgen! Tur att jag hade Jonas!

Så vi åkte i alla fall tillbaka och Chris och Becky, Nikkis mammas kompisar var där och hade dragit igång grillen, dröjde ju i vilket fall som helst typ 3 timmar tills maten var klar så vi spelade lite apples to apples och var hungriga.
Tillslut var maten klar och det var jättegott!
Sen fick jag tårta och sång så det var trevligt!

Även denna kväll skulle vi tillbaka till den där tikibaren. Jag var inte så jättetaggad den här gången heller eftersom vi sovit lite och lekt mycket i vattenparken, men kände väl att jag var tvungen att gå eftersom det var min 21års natt.
På fredagen fick jag låna ett fake id av Barbie, men de sa att det nog inte skulle vara några problem med mitt riktiga eftersom jag fyllde dagen efter så vi testade med det.
Nähä, fick stå utanför och vänta en timme eftersom vi var där kl 11.. Lite drygt.. Men men, gick in och köpte mig en födelsedags Cosmopolitan och chillade lite. Ingen dans på bordet som Nikki fick med mig på i fredags!

Nu är det bara 1 och en halv vanlig vecka kvar sen börjar finals...!
Ska tävla om två helger också... i LÅNGBANA, ojoj hur ska det gå, nu blir det ju så "verkligt" helt plötsligt, inga korta yards som man har kommit att känna sig så bekväm i.

Ses hemma snart! Snart bara två veckor kvar!

Puss och kram ses på stan!


Kommentarer
Postat av: Sara

Stingrockor, stackars amerikaniserade kusin..

börjar du bryta som victoria silvsted så kommer jag och hämtar hem dig i örat!

2009-04-19 @ 01:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0